۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برخی به من گفته‌اند می‌‌خواهیم رویت سیمان بریزم و همراه با راکتور اراک دفنت‌کنیم
کد خبر: ۱۱۴۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

صالحی در صحن علنی مجلس:

برخی به من گفته‌اند می‌‌خواهیم رویت سیمان بریزم و همراه با راکتور اراک دفنت‌کنیم

رئیس سازمان آژانس انرژی اتمی گفت: ما بر اساس یک اصول و چارچوب مذاکره کرده‌ایم که آن چارچوب را نظام جمهوری اسلامی تعیین کرده است و کف و سقفی برای ما تعیین کرده بودم

برخی به من گفته‌اند می‌‌خواهیم رویت سیمان بریزم و همراه با راکتور اراک دفنت‌کنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان آژانس انرژی اتمی که در جریان بررسی طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، ما بر اساس یک اصول و چارچوب مذاکره کرده‌ایم که آن چارچوب را نظام جمهوری اسلامی تعیین کرده است و کف و سقفی برای ما تعیین کرده بودند اما آرزوی مرگ کرده ام چرا که برخی به برخی به من گفته‌اند می‌‌خواهیم رویت سیمان بریزم و همراه با راکتور اراک دفن‌ات کنیم، می گویند بعد چند سال من خواهم مرد این چگونه صحبت کردن است شماها از کجا می‌دانید که من چند سال دیگر خواهم مرد.

وی افزود: می گویند سیمان روی شما می ریزیم و دفن‌‌تان می‌کنیم خدای ناکرده بی حرمتی نمی کنیم حرف‌‌های درباره پولتونیوم می‌‌گویند که درست نیست.

صالحی در واکنش به اعتراض برخی نمایندگان مجلس که می‌گفت وی با طرح برخی مباحث به دنبال فرافکنی است، گفت: گوش کنید، شماها که قرار است روی ما سیمان بریزید، حرف‌مان را گوش کنید به عنوان کسی که در عمرم را در مسائل علمی گذاشته‌ام حرف می‌زنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه، بنده هیچ گاه به شخصی توهین نکرده‌ام اما اگر نمایندگان بخواهند چنین برداشتی کنند، اشکال ندارد، گفت: جناب آقای نبویان شما که خیلی وقت روی برجام گذاشته‌اید و مطالعه کرده‌اید، 2 دقیقه هم حرف مرا گوش کنید. اگر راکتور فعلی اراک به کار گرفته شود، 8 کیلو پلوتونیوم تولید می‌کند، می‌گویند پلوتونیوم مهم است، کنار نگذارید کنار. 240 کیلو بعد از 30 سال تولید می‌شود اما ما چگونه می‌خواهیم از تولید بعد از 30 سال استفاده کنیم.

صالحی گفت: من شهادت می‌دهم و زمان هم ثابت خواهد کرد، متاسفانه تواضع ما شده ضد مسئولیت ما، من هیچ وقت نگفتم چه کسی هستم و چه کار کرده‌ام، اگر کاری کردم برای خدا کرده‌ام اما شهادت می‌دهم، و‌الله والله والله نه با کندی روبه روخواهیم شد نه با توقف. تحقیقات سرجایش خواهد بود، غنی سازی را دنبال خواهیم کرد. آمریکایی‌ها می‌خواستند غنی سازی نباشد، فردو نباشد اما همه‌اینها هست.

وی گفت: آنچه آمریکایی‌ها می خواستند محقق نشد و انچه را می‌خئاساتیم محق شد؛ رهبری تکلیف ما را مشخص کرده‌اند ما طوری مذاکره کردیم که فن‌آوری هسته‌ای ما سرجایش بماند که همینطور شد. شهادت می‌دهم مذاکرات در نهایت عزت‌مندی انجام شد و ما در مذاکرات دست بالاتر داشتیم ما تنها محدودیت رفتن به سمت بمب اتم را پذیرفتیم که بنا به فتوای رهبر انقلاب هیچ‌گاه دنبال این هم نبودیم. ما دغنی سازی را انجام خواهیم داد ما آب سنگین را خواهیم داشت ما فروشنده آب سنگین خواهیم بود و به لطف رهبری، از لحظه اول تا امروز همراه ایشون بودیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، برجام را سند افتخار ملت ایران دانست و گفت که با اجرای برجام افتخار و عزت ملی را خواهیم داشت.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان