۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مجلس با عملکرد منفعلانه دولت در سیاست خارجی برخورد می‌کند/ قُبح مذاکره با آمریکا نباید شکسته شود
کد خبر: ۱۱۴۱۵۰ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

مجلس با عملکرد منفعلانه دولت در سیاست خارجی برخورد می‌کند/ قُبح مذاکره با آمریکا نباید شکسته شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اگر دولت در ادامه سیاست خارجی خود نگاه منفعلانه به بیانات رهبری داشته باشد با برخورد جدی نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد.

 مجلس با عملکرد منفعلانه دولت در سیاست خارجی برخورد می‌کند/ قُبح مذاکره با آمریکا نباید شکسته شود
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص تاکید اخیر رهبری بر منع مذاکره با آمریکا اظهار کرد: دولت یازدهم از ابتدای شروع عملکرد خود در حوزه سیاست خارجی به بهانه مذاکرات و پس از آن چراغ سبزهایی به آمریکا نشان داد.
وی در ادامه افزود: رویکرد نرم دولت یازدهم در مواجه با مسائل مختلف به خصوص در حوزه سیاسی زمینه‌ای برای جلب اطمینان غربی‌ها در رسیدن به خواسته‌های نامشروع آنها ایجاد کرد.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه گمان آمریکایی‌ها نفوذ همه جانبه در کشورمان به بهانه مذاکرات بود، اذعان کرد: دولتمردان ما فکر می‌کنند رابطه با آمریکا شبیه کشورهای اروپایی و آسیایی ضروری و به نفع ماست.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال رابطه با ایران نیستند بلکه برای رسیدن به اهداف مغرضانه خود در کشورمان و در منطقه این مذاکرات را ادامه داده‌اند.
حسینی تصریح کرد: از ابتدا ایران رابطه با آمریکا را قطع نکرد بلکه خود آنها این اقدام را انجام دادند، هدف غربی‌ها به ذلت کشاندن ایران و تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های سران خودکامه غربی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که استکبار جهانی ایستادگی ملت ایران را مشاهده کرد به دنبال زمین گیر کردن ایران در مذاکرات هسته‌ای بود.
این نماینده مجلس یادآور شد: دشمنان ایران با اعمال تحریم‌هایی که از نظر آنها برای کشورمان فلج کننده است به دنبال ایجاد فشار اقتصادی بر مردم بودند تا ملت ما پشت نظام را خالی کنند.
وی با بیان اینکه این مذاکره نباید بهانه‌ای برای تحمیل خواسته‌های غربی‌ها به کشورمان شود، ابراز کرد: دولتمردان نباید به بهانه حل مشکلات اقتصادی مجبور به عقب نشینی شوند.
نرمش در برابر آمریکا زمینه زورگویی آنها را فراهم می‌کند
نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: اگر در برابر خواسته‌های غربی‌ها نرمش نشان دهیم این زورگویی‌ها به ایران تا جایی پیش می‌رود که حتی زمانی برقراری رابطه با اسرائیل و کنار گذاشتن حمایت از حزب الله و جریان مقاومت را عامل رفع تحریم‌ها و ادامه مذاکره با ایران عنوان می‌کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: رهبری احساس خطر نفوذ همه جانبه آمریکا را به بهانه مذاکرات داشت و بارها تاکید کردند این مذاکره فقط باید به مباحث هسته‌ای مربوط شود و مباحث دیگر ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد.
حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با اعضای نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است؛ در حال حاضر هم برجام هم کارش تمام شده و نباید وزیر امور خارجه ما پیگیر رایزنی با جان کری باشد.
وی با تاکید بر اینکه قُبح مذاکره با آمریکا نباید شکسته شود، عنوان کرد: مستضعفین و مظلومین دنیا سال‌هاست امیدشان به مقاومت ایران در برابر آمریکاست، نباید این امید از بین برود زیرا ایران نماد و الگوی مقاومت در جهان است.
این نماینده مجلس اذعان کرد: اگر دولت در ادامه سیاست خارجی خود نگاه منفعلانه به بیانات رهبری داشته باشد با برخورد جدی نمایندگان مجلس روبرو خواهد شد.
وی در پایان گفت: آقای روحانی بارها مطرح کرده تابع رهبری است پس انتظار ما شعار دادن دولت نیست بلکه باید در عمل این موضوع را ثابت کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان