۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نامشروعی منافع استراتژیکی آمریکا در منطقه/ با لبخند نمی‌توان دشمن را از دشمنی هایش منصرف کرد
کد خبر: ۱۱۴۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سفیر سابق ایران در مکزیک:

نامشروعی منافع استراتژیکی آمریکا در منطقه/ با لبخند نمی‌توان دشمن را از دشمنی هایش منصرف کرد

سفیر سابق ایران در مکزیک اختلاف آمریکا و ایران را در تضاد منافع استراتژیک دو کشور عنوان کرد و گفت: دست دادن با دشمن نه تنها افتخاری ندارد بلکه ذلت آور است؛ اصولاً با لبخند نمی‌توان دشمن را از دشمنی هایش منصرف کرد.

نامشروعی منافع استراتژیکی آمریکا در منطقه/ با لبخند نمی‌توان دشمن را از دشمنی هایش منصرف کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمد حسن قدیر‌ی ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در رابطه با مسائل سیاسی روز اظهار کرد: هدف آمریکا کشیدن فرش دشمن شناسی از زیر پای مردم ایران است تا دشمنی‌های را به دوستی تشابه کند و اگر دست دادن با آقای ظریف برای آمریکا یک افتخار باشد برای ما دست دادن با اوباما یا کری هیچ افتخاری ندارد و هرکس با این مقامات دست می‌دهد باید دستش را آب بکشد.

وی با بیان اینکه دست دادن اوباما با ظریف به هیچ وجه خوشایند نبود، گفت: همان طور که وزیر امور خارجه ادعا می‌کند این ماجرا اتفاقی و برنامه ریزی نشده بوده ولی به نظر می آید طرف آمریکایی عمداً شرایط را طوری فراهم کرده تا این دو باهم مواجه شوند.

قدیری ابیانه در ادامه افزود: این جریان عده ای در داخل را ذوق زده کرد به طوری که تصورشان بر این است با دست دادن مشکلات ایران و آمریکا حل می شود، اگر بخواهیم با حسن ظن هم به قضیه نگاه کنیم این افراد حتما دشمن را نمی شناسند و قطعاً این یک عمل فریب کارانه از سوی دست نشانده های آمریکا است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه موج دشمنی آمریکا و ایران گسترده است، تصریح کرد: دست دادن با دشمن نه تنها افتخاری ندارد بلکه ذلت آور است؛ اصولاً با لبخند نمی‌توان دشمن را از دشمنی هایش منصرف کرد، به نظر می آید که آمریکایی ها با یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده در مسیر حرکت قرار گرفتند تا به اختلافات داخلی کشور دامن بزنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه افرادی آرزوی دوستی بین مقامات ایرانی و آمریکایی را دارند توضیح داد: عده‌ای در داخل کشور با برنامه ریزی از قبل تعیین شده حتی قبل از آن که آقای روحانی به نیویورک سفر کند از دیپلماسی اتفاقی و دست دادن دو رئیس جمهور صحبت به میان می آوردند.

وی اختلاف آمریکا و ایران را در تضاد منافع استراتژیک دو کشور عنوان کرد و افزود: منافع استراتژیکی آمریکا در منطقه نامشروع است چرا که مقامات آمریکایی در اوج مذاکرات و حتی توافق صحبت از برنامه‌ریزی برای تغییر نظام ایران کرده اند و میلیون ها دلار صرف تربیت عده‌ای دست نشانده کرده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه از واسطه گری امیر کویت برای نجات جان زائران ایرانی استفاده کرد اذعان داشت: نباید لفظ التماس را برای این گونه اقدامات که در روابط بین الملل مرسوم است به کار برد؛ وزارت خارجه تلاش خود را برای پی‌گیری فاجعه منا انجام داد و صادر نشدن ویزا برای دو وزیر دیگر را باید از کارشکنی های آل سعود در رسیدگی به امور حادثه دیدگان دانست.

قدیری ابیانه در انتها با توجه به حرکت وزیر امور خارجه در مقابل امیر کویت گفت: برخورد سخت و خشن فقط در حیطه مقام معظم رهبری بوده چرا که تنها ایشان فرماندهی قوای مسلح را عهده دار هستند و بعد از سخنرانی کوبنده مقام معظم رهبری عربستان پی برد که این تو بمیری‌ها از آن تو بمیری‌ها نیست.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان