۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درآمدزایی آموزش‌وپرورش با ضمانت اجرایی قوانین شوراها محقق می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۱۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش:

درآمدزایی آموزش‌وپرورش با ضمانت اجرایی قوانین شوراها محقق می‌شود

مدیرکل حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برخی موارد قوانین شوراهای آموزش‌وپرورش ضمانت اجرا ندارد، گفت:‌ این قوانین اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای آموزش‌وپرورش شود.

درآمدزایی آموزش‌وپرورش با ضمانت اجرایی قوانین شوراها محقق می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون واسعی در پاسخ به این پرسش که در برخی از موارد در قوانین شوراهای آموزش و پرورش ابهاماتی وجود دارد و ضمانت اجرایی برای آن پیش بینی نشده است، اظهار داشت:‌ قوانین شوراهای آموزش و پرورش باید منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آموزش و پرورش شود اما در برخی از موارد این قوانین ضمانت اجرا ندارند به عنوان مثال در برخی قوانین نوشته شده که با آموزش و پرورش همکاری شود اما میزان این همکاری مشخص نیست.

وی افزود:‌ قوانین شوراها اگر به درستی اجرا شود ظرفیت مناسبی برای آموزش و پرورش است برای اجرای این قوانین نیاز به همکاری دستگاه‌ها وجود دارد چرا که در برخی موارد ممکن است ضمانت اجرا و روشنی در همه بخش‌های قانون وجود نداشته باشد.

مدیرکل حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش به بحث درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و ساز و سهم آموزش‌وپرورش از این محل اشاره دارد البته ممکن است آموزش و پرورش نتوانسته باشد سهم خود را کامل دریافت کند اما در بسیاری از موارد این قانون اجرا شده است.

واسعی بیان کرد:‌ قانون شوراهای آموزش و پرورش این ظرفیت را در اختیار ما گذاشته تا درخصوص تبدیل به احسن شدن املاک نامناسب اقدامات لازم را انجام دهیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان