۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کارت اعتباری ۱.۵میلیون تومانی خرید کارگران فعال شد
کد خبر: ۱۱۴۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

خرید از فروشگاه رفاه

کارت اعتباری ۱.۵میلیون تومانی خرید کارگران فعال شد

کارگران می‌توانند با در دست داشتن کارت اعتباری ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومانی از فروشگاه‌های رفاه مایحتاج خود را خریداری کنند.

کارت اعتباری ۱.۵میلیون تومانی خرید کارگران فعال شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، هر بار خبری از جایی می‌رسد که درباره کارگران است، گوش کارگران را تیز می‌کند. با توجه به اوضاع معیشتی کارگران این بار خبر درباره سبد هزینه خرید کارگران است. آخرین اطلاعات و آمار از وضعیت زندگی کارگران با خانوار چهارنفره، حکایت از افزایش هزینه سبد معیشتی ماهانه به بیش از 2میلیون تومان دارد که این موضوع نشان می‌دهد کارگران قدرت خرید پایینی دارند.

برخی نمایندگان کارگران معتقدند که قدرت خرید کارگران حدود 57درصد کاهش یافته است، یکی از اصلی‌ترین علتها در این زمینه عقب ماندگی مزدی کارگران از تورم و رکود است.

شکاف عظیم ایجاد شده بین هزینه‌های اولیه زندگی و میزان حقوق و دستمزد در سالهای اخیر به‌حدی بوده است که حقوق کارگران حتی هزینه‌های اولیه زندگی را فراهم نمی‌کند.

حقوق طبیعی که با به دنیا آمدن انسان با او به دنیا می‌آید شامل حق داشتن غذا، پوشاک، بهداشت و درمان، آموزش و مسکن بسیار بیشتر از حداقل مزد کارگران است و هیچ ارتباط معناداری به‌جز سوء استفاده از قوانین و بهره‌کشی از کارگران نمی‌تواند توجیه کننده وضعیت کنونی کارگران باشد.

* خبری خوش برای کارگران

مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به طرح جدید صندوق گفت: با صدور کارت اعتباری از سوی صندوق ضمانت تعاون به فروشگاه‌های تعاونی‌،‌ افراد می‌توانند تا سقف 1میلیون و 500هزار تومان مایحتاج خود را خریداری کنند.

حسین‌نژاد در بیان طرح جدید صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: در این طرح جدید حد اعتباری برای اعضای تعاونی‌ها ایجاد خواهیم کرد تا بتوانند نیازمندی‌های ضروری خود را تأمین کنند. این طرح برای تعاونی‌هایی مانند تعاونی کارگران فصلی موضوعیت بیشتری دارد، چرا که اعضای این تعاونی رسمیت کمتری نسبت به دیگر تعاونی‌ها دارند. این افراد درآمدهای فصلی و اندک دارند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با ابراز "با معاونت رفاه وزارت تعاون، این طرح را دنبال می‌کنیم" گفت: با شرکت‌های تولیدی بزرگ زنجیره‌ای این کار را دنبال می‌کنیم، ابتدا اجرای این طرح را در 2 استان به‌صورت پایلوت آغاز می‌کنیم. بر همین اساس تمام کشور را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه این کارگران می‌توانند نیازمندی‌های ضروری خانوار خود را از طریق کارت‌های اعتباری دنبال کنند، افزود: ما با صدور ضمانت‌نامه آنها را نزد فروشگاه‌های تعاونی ضمانت می‌کنیم تا بتوانند خرید خود را انجام دهند. در حال حاضر این هماهنگی با فروشگاه رفاه صورت گرفته است. در حال حاضر برای هر فرد 1میلیون و 500هزار تومان حد اعتباری در نظر گرفته شده است. اگر فرد خریدار تا 2 ماه میزان خرید خود را تسویه کند هیچ‌گونه کارمزدی نمی‌پردازد. بعد از دو ماه کارمزد ناچیزی را باید پرداخت کنند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در گذشته این طرح در قالب کارت‌های اعتباری بود، اظهار داشت: در حال حاضر اعتباری صادر نمی‌شود، بلکه با ضمانت‌نامه صندوق کارت‌هایی صادر می‌شود که بتوانند از فروشگاه زنجیره‌ای خرید کنند. با رایزنی‌هایی که با بانک مرکزی صورت گرفته، مقرر شده است که ضمانت این افراد برای ارائه به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون دسترسی به حساب‌های افراد باشد، یعنی در صورتی که متقاضی بدحسابی کرد و اقساط خود را واریز نکرد بانک بتواند از آن برداشت کند.

وی با ابراز "در حال بررسی تمام تعاونی‌ها هستیم" گفت: پس از آنکه بررسی‌هایمان انجام شد، اعلام عمومی می‌کنیم که آن دسته از تعاونی‌هایی که تمایل دارند برای اعضای خود حد اعتباری تهیه کنند، به سایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون مراجعه کنند و به‌ترتیب نوبت کارهای آنها برای صدور کارت حداعتباری خرید مایحتاج ضروری انجام می‌شود.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان