۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین
کد خبر: ۱۱۴۰۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام و عزای حسینی در قزوین خبر داد.

تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین
صادق آریان، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار  صبح قزوین با اشاره به آغاز به کار ستاد ساماندهی تسهیلات محرم در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه هیئات مذهبی ماه محرم برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی نیازمند برقراری ارتباط با سازمان‌های مختلف مرتبط هستند از این رو سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اقدام به تشکیل این ستاد کرده است.
وی افزود: این ستاد در پنجمین سال تجربه خود، از تاریخ 15 مهر ماه فعالیت‌های عملیاتی خود را در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) آغاز کرده و تا 25 مهر ماه ادامه دارد و از ساعت 9 الی 13 و 16 الی 19 آماده ارائه خدمات به هیأت‌های مختلف عزاداری است.
آریان با اشاره به اهداف تشکیل ستاد ساماندهی تسهیلات محرم خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به هنگام و مناسب به صورت متمرکز به هیئات مذهبی، بهره‌مندی از توان هیئات مذهبی جهت کمک به مدیریت شهر و دیدار حضوری هیئات مذهبی با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اعلام تذکرات لازم جهت رفع مشکلات اساسی هیئات مذهبی از جمله اهداف ستاد ساماندهی تسهیلات محرم می‌باشد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: سازمان‌های وابسته به شهرداری قزوین از جمله سازمان‌های زیباسازی، مدیریت پسماند شهرداری، آتش نشانی و خدمات ایمنی، آمار و فن‌آوری اطلاعات، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نماینده نیروی انتظامی و نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی عضو این ستاد بوده و خدمات خود را به هیئت‌های مذهبی ارائه می‌دهند.
آریان تصریح کرد: با توجه به مشکلات مربوط به نظافت و پاکیزگی شهر در هنگام پخش نذورات، نماینده سازمان مدیریت پسماند نقاط قرمز را شناسایی کرده و تذکرات و نکته‌های لازم را در خصوص حفظ نظافت عمومی به هیئات مذهبی ارائه داده است.
وی اضافه کرد: در این راستا پلاستیک‌های مخصوص و سطل زباله برای جمع‌آوری پسماندها در میان هیئات مذهبی توزیع می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شارژ نمودن کپسول‌های آتش نشانی به صورت رایگان، صدور دفترچه ایمنی، بازدید از مساجد، امامزاده‌ها، اماکن متبرکه، هیئات مذهبی و تکایا، پخش تراکت و صدور مجوزهای لازم از جمله اقداماتی است که توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این ستاد صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در بحث امنیتی، ایمنی و ترافیکی نیز نماینده نیروی انتظامی هشدارهای لازم را در زمینه عدم استفاده از آلات غیر مناسب موسیقی، آلودگی صوتی، زمان بندی هیئات مذهبی و سایر موارد انتظامی را به صورت حضوری و ارائه بروشور به هیئات مذهبی عنوان می کند.
آریان اضافه کرد: با توجه به نیاز هیئات مذهبی برای نصب داربست در راستای برپایی ایستگاه‌های صلواتی با هماهنگی نماینده سازمان زیبا سازی که در این ستاد حضور دارد، مجوزات لازم به هیئات مذهبی داده می شود.
این مسئول تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز چاپ بنرها و روان سازی کار در این ستاد را برعهده دارد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات محرم با پشتیبانی و مساعدت هیأت‌های مذهبی در جهت رونق بیشتر مجالس عزاداری تلاش می‌کند ضمن اینکه هیات‌ها نیز می‌توانند خواسته‌های خود را به این ستاد مطرح کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان