۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عده‌ای برای خودشیرینی جلوی دوربین می‌روند و به خانواده نوروزی وعده می دهند
کد خبر: ۱۱۴۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کریم باقری:

عده‌ای برای خودشیرینی جلوی دوربین می‌روند و به خانواده نوروزی وعده می دهند

کریم باقری مربی پرسپولیس بعد از حادثه ناگهانی درگذشت زنده‌یاد هادی نوروزی، از شدت تألم و ناراحتی سکوت اختیار کرده و هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده بود.

عده‌ای برای خودشیرینی جلوی دوربین می‌روند و به خانواده نوروزی وعده می دهند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، دو، سه روزی بود که نگارنده - مهدی یکتا- به دنبال مصاحبه با دستیار پرافتخار و ایرانی برانکو بودم تا اینکه بالاخره روز گذشته (چهارشنبه) کریم باقری را پیدا کردم. حرف‌های جالب و ناگفته‌ای بین ما رد و بدل شد که اتفاقاً می‌توانست خیلی هم غافلگیرکننده باشد اما به خواست خود آقاکریم نصف این مصاحبه به رسم امانت نزد من ماند و آنچه می‌خوانید 50 درصد صحبت‌های ماست!

آقاکریم، چند روزی می‌شد که سکوت کرده و حرف نمی‌زدید. دلیلش چه بود؟

متأسفانه همه ما غافلگیر شدیم. درگذشت ناگهانی هادی خدابیامرز، بسیار تلخ و غافلگیرکننده بود. اصلاً شوکه شدیم.

ما هم شوکه شدیم، واقعاً ناباورانه بود...

خدا رحمتش کند. تازه 30 ساله شده بود و هنوز خیلی جوان بود که این طوری از دنیا برود، روحش شاد... به نوبه خودم از تمام کسانی که در مراسم ختم و ترحیم آن خدابیامرز شرکت کردند، چه فوتبالی و چه غیرفوتبالی تشکر می‌کنم و دست تک‌تک آنها را به گرمی می‌فشارم.

* استقلالی‌ها هم سنگ تمام گذاشتند. این‌طور نیست؟

دقیقاً، دست همه استقلالی‌ها هم درد نکند. هادی پسر خیلی خوبی بود که با وجود گلزنی به استقلال، نزد هواداران رقیب هم بدخواه نداشت. او نان بازویش را می‌خورد و حالا که فوت کرده، این حرف را نمی‌زنم و عقیده قلبی‌ام است.

* معمولاً رسم است وقتی یکی از دنیا می‌رود...

این هم درست نیست، بحث در این رابطه خیلی زیاد است. طفلکی هادی وقتی زنده بود، این همه تعریف و تمجید نمی‌شد اما همین که فوت کرد، همه به صورت خودجوش شروع به ستایش او کردند در حالی که معتقدم نوروزی در زمان زنده بودن هم یک الگوی خوب بود. او هیچ حاشیه‌ای نداشت و یک بازیکن خانواده‌دوست بود که زندگی سالمی داشت. دو تا هم بچه گل داشت و جوانان فوتبال ما می‌توانند هادی را الگو قرار دهند اما کسی در آن زمان به او نمی‌پرداخت. خود شما مطبوعاتی‌ها چقدر از او نوشتید؟!

* یعنی فقط ما مطبوعاتی‌ها مقصریم؟!

(با همان لحن قبلی) نه اما قبول کنید برای شما خبرنگاران بازیکنی که حاشیه داشته باشد و به قول معروف بتواند به مطبوعات خوراک بدهد، در اولویت است. این جماعت را تیتر یک می‌کنید اما هادی نوروزی‌ها کمتر روی جلد می‌روند مگر آن که دست‌شان از دنیا کوتاه شود. البته خیلی‌های دیگر مرده‌پرست‌تر از من و شما مطبوعاتی‌ها هستند... بگذریم!

* شماره 24 نوروزی هم که بایگانی شد. نظری ندارید؟

چه فایده؟ متأسفانه برخی دوستان فقط می‌خواهند جلوی دوربین باشند و بگویند که فلان کردیم و بهمان! یکی می‌گوید پیراهن‌ هادی را من بایگانی کردم، آن یکی بحث شماره 24 را خواسته خانواده هادی می‌داند و کاش همین آقایان وقتی هادی زنده بود، حرمت او را حفظ می‌کردند. کاش به امثال هادی نوروزی‌ها در زمان حیات بی‌احترامی نکنیم و خوبی یکدیگر را بخواهیم.

* منظورت چه کسانی است؟

آن کسانی که باید منظور مرا درک کنند، درک خواهند کرد. برخی‌ها بعد از فوت هادی نوروزی، برای خودشیرینی جلوی دوربین‌های عکاسی و تلویزیونی حاضر می‌شوند و وعده‌هایی می‌دهند که به نظر من ارزشی ندارد. اگر راست می‌گویند، از این به بعد به همبازیان هادی نوروزی احترام بگذارند. قدر خانواده هادی را در عمل و نه شعار بدانند.

* تازه از حالا به بعد خانواده مرحوم هادی نورزوی تنها می‌شوند. درست است؟

آنهایی که امروز دور و بر خانواده هادی را گرفتند، باید در آینده هم چنین باشند. باشگاه باید مطالبات آن مرحوم را به خانواده‌اش پرداخت کند اما متأسفانه تجربه نشان داده که همه این وعده و وعیدها زود فراموش می‌شود... (حرف‌هایی رد و بدل می‌شود که قرار نیست نوشته شود).

* بسیار خوب، در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟

نه، فقط بنویسید هادی‌جان راحت بخواب که مردم قدر تو را خوب دانسته و می‌دانند. همین خیلی ارزشمند است.


انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان