۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین بستن راه‌های نفوذ آمریکا وظیفه نمایندگان است/ در صورت تصویب برجام دولت موظف به رفع نقاط ضعف آن می‌شود
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷ نویسنده: رجب رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم تاکستان در مصاحبه با صبح قزوین:

بستن راه‌های نفوذ آمریکا وظیفه نمایندگان است/ در صورت تصویب برجام دولت موظف به رفع نقاط ضعف آن می‌شود

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان اینکه بستن راه‌های نفوذ آمریکا به کشور وظیفه نمایندگان است گفت: با ارائه گزارش کمیسیون برجام و قرائت آن در صحن علنی مجلس در صورت تصویب آن دولت موظف به رفع نقاط ضعف این توافقنامه خواهد بود.

 بستن راه‌های نفوذ آمریکا وظیفه نمایندگان است/ در صورت تصویب برجام دولت موظف به رفع نقاط ضعف آن می‌شود
رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص قرائت گزارش کمیسیون برجام در مجلس اظهار کرد: این کمیسیون با زحمات شبانه روزی خود و بهره گیری از اساتید مجرب و تیم هسته‌ای قبلی به بررسی نقاط قوت و ضعف این توافقنامه پرداخت و مسائلی که در آن ابهام وجود داشت را شناسایی کرد.
وی در ادامه افزود: این کمیسیون زمینه‌های سوءاستفاده از مفاد برجام را مشخص کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب در این روزها بارها در سخنرانی خود تاکید کرده‌اند، وظیفه نمایندگان بستن راه‌های نفوذ آمریکا به کشور است.
این نماینده مجلس با اشاره به صدور بیانیه از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون بررسی برجام، اذعان کرد: ارائه بیانیه از سوی 5 نفر از نمایندگان مجلس در رد گزارش کمیسیون برجام عملکرد صحیحی نبود؛ چون نظر شخصی خود را بر یک گزارش کلی که آماده شده ترجیح دادند.
وی ادامه داد: خود این افراد در کمیسیون بررسی برجام حضور داشتند و همه نظرها مطرح شده و با شنیدن نظرات کارشناسان علمی و حقوقی تصمیمات پایانی اتخاذ شده است، پس نظر شخصی در میان نبوده؛ بنابراین این افراد باید به نظر مجموعه کمیسیون احترام می‌گذاشتند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دولت و مجلس باید بصیرت بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: همه ما یک دشمن مشترک به نام آمریکا داریم که ام الفساد قرن نیز هست بنابراین باید نقاط ضعف هر توافقنامه‌ای با آنها را شناسایی کنیم تا زمینه نفوذ آنها به کشور فراهم نشود.

وظیفه دولت فرستادن لایحه برجام به مجلس بود که متاسفانه به قانون پایبند نبود
وی ابراز کرد: در حال حاضر نمایندگان باید در خصوص طرح یک فوریتی برجام که تصویب شده پیشنهادات خود را مطرح کنند.
رحمانی در ادامه اضافه کرد: باید مواردی چون لغو همه تحریم‌ها، ادامه یافتن برنامه‌های هسته‌ای، آزمایش موشک‌های بالستیک و ادامه تحقیق و توسعه، فعالیت آب سنگین اراک و فردو ادامه یابد زیرا ایران فعالیتی در حوزه بمب هسته‌ای ندارد که این برنامه علمی خود را محدود کند.
وی تاکید کرد: باید توجه کنیم که صحبت ما با آمریکا در قالب تیم 1+5 فقط در راستای مسائل هسته‌ای است و هیچ مذاکره‌ای در رابطه با مسائل دیگر با آنها نداریم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد: وظیفه دولت فرستادن لایحه برجام به مجلس بود که متاسفانه به قانون پایبند نبود و این اقدام صورت نگرفت.
وی در پایان بیان کرد: با ارائه گزارش کمیسیون برجام و قرائت آن در صحن علنی مجلس در صورت تصویب آن دولت موظف به رفع نقاط ضعف این توافقنامه خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان