۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زدن راهنمای اشتباه در سیاست فاجعه می‌آفریند
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی:

زدن راهنمای اشتباه در سیاست فاجعه می‌آفریند

رئیس جمهور گفت:‌در زندگی اجتماعی و سیاسی همه باید یاد بگیریم اگرمی‌خواهیم به چپ برویم باید راهنمای چپ بزنیم اگر بر عکس عمل کنیم یعنی راهنمای راست بزنیم و به چپ بپیچیم فاجعه آفریده می‌شود.

زدن راهنمای اشتباه در سیاست فاجعه می‌آفریند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با بیان این که اگر در سیاست کسی راهنمای اشتباه بزند جامعه به خطر می‌افتد افزود: اگر کسی در مسیری که نباید دور بزند، دور زد برای خود و سایرین خسارت ایجاد می‌کند. ما باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی و سیاسی برسیم.

وی با اشاره به همکاری دانش آموزان با راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: این همکاری نشان می دهد که برای حل معضل ترافیک باید از فرهنگ و مشارکت مردم به ویژه دانش آموزان استفاده کنیم.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد:‌ رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به معنای قانون گرا بودن مردم است. رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اولین علامت از نظم کشور ما از نگاه کسانی است که از خارج از کشور به ایران می‌آیند. اگر ترافیک شهرها منظم و در چارچوب قانون باشد آنها آن را علامتی بر قانون گرایی ایرانیان می‌دانند پس خیابان‌های ما می‌تواند آئینه و مظهری از تمدن ایرانی باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 84 تلفات تصادفات جاده‌ای بیش از 27 هزار نفر و درسال 93 ، 16 هزار و 800 نفر بوده است .گفت: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای به معنای نقد پذیری جامعه و کمک همه مردم در این امر است.

رئیس دولت یازدهم در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد:‌دانش آموزان در همه امور اجتماعی از جمله محیط زیست باید به دولت و جامعه کمک کنند هر کجا مردم نوجوانان و جوانان به صحنه آمدند ما موفق و پیروز بودیم ما اگر می‌خواهیم وضع ترافیکی قابل قبولی داشته باشیم باید جاده‌ها و خودروهای استانداری داشته باشیم با این وجود اگر همه چیز درست باشد اما قوانین رعایت نشود شاهد حوادث تلخ خواهیم بود. ریشه مساله ترافیک فرهنگ است . گرچه ترافیک هم یک مساله اجتماعی و هم یک مساله اقتصادی است و به جان و اوقات مردم مربوط است اما فرهنگ در این بین مهمترین مساله است.

روحانی در ادامه خطاب به همیاران پلیس تصریح کرد: کار شما موجب حفظ جان خانواده‌های شما و کمک به جامعه ، تولید و بهداشت و درمان و آینده کشور است. باید در همه امور اجتماعی و سیاسی یار هم بوده و در کنار هم قرار بگیریم و با ارتقای فرهنگ افتخار کنیم که قانونگرا هستیم.

رئیس جمهور افزود: چرا در برخی از کشورها در دفترچه راهنمای گردشگران باید بنویسند که رانندگی ایرانیان خطرناک است و باید در خیابان‌های ایران مواظب بود. البته این حرف مبالغه است ولی کمی هم واقعیت دارد. نظم، توصیه اسلام و قرآن است و ما باید به آن پایبند باشیم. بی نظمی ترافیکی هم وقت مردم را تلف می‌کند و هم آلودگی محیط زیست را ایجاد می‌کند.

روحانی در پایان با تشکر از همیاران پلیس و پلیس راهبر گفت: ما می‌توانیم دست به دست هم دهیم و معضل ترافیک را به سامان مناسبی برسانیم. در این صورت جان‌ها سالم‌تر ، اعصاب‌ها آرام‌تر و وقت‌ها کمتر هدر می‌شود.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان