۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید، نگهداری و فروش داروهای دامی
کد خبر: ۱۱۴۰۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تامین بهداشت دامی

نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید، نگهداری و فروش داروهای دامی

واحد دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با نظارت بر نحوه عرضه داروها، نقش بسزایی در تامین بهداشت دامی و در نهایت امنیت غذایی دارد.

نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید، نگهداری و فروش داروهای دامی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مسئول تشخیص و درمان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: شهرستان قزوین دارای 13 داروخانه، 7 شرکت پخش استانی، 3 مرکز مایه کوبی فعال، 12 کلینیک دامپزشکی مستقر و 6 کلینیک دامی غیر مستقر و 1 بیمارستان دامپزشکی دام کوچک می‌باشد و کلیه فرایندهای مربوط به امور دامی این مراکز تحت نظارت زمانبندی شده واحد تشخیص و درمان این اداره می‌باشد.
پارسا مهر تشریح کرد: گزارش گیری‌های ماهیانه از فعالیت واحدها، بررسی ثبت اطلاعات در سامانه GIS ، بررسی نحوه دریافت، نگهداری و توزیع داروها و واکسن‌ها، نظارت بر توزیع داروهای مجاز دامی و برخورد با متخلفین تنها بخشی از فعالیت‌های این واحد می‌باشد. در مجموع این واحد، بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در مجموع 35 مورد بازدید بصورت ماهیانه از این واحدها دارد که در برخی از موارد با بررسی دقیق مسئول واحد نسبت به جمع‌آوری و ضبط فرآورده‌های دارویی غیر‌مجاز و یا تاریخ گذشته و ... اقدام می‌شود.
دکتر پارسامهر در پایان به دامداران توصیه نمود: در خصوص تهیه داروهای مجاز نهایت دقت را داشته و داروهای مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند. همچنین به دلیل ایجاد مقاومت باکتریایی، بدون مجوز دامپزشک مربوطه اقدام به مصرف بی‌رویه و یا خودسرانه داروهای دامی ننمایند و حتما در نحوه نگهداری صحیح داروها و در تاریخ مصرف آنها دقت نمایند.


انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان