۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هویت دو زائر جانباخته قزوینی در حادثه منا مشخص نشده است
کد خبر: ۱۱۴۰۱۳ نویسنده: سید محمد خضری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ثبت نام و اعزام حج و عمره سازمان حج و زیارت قزوین در مصاحبه با صبح قزوین:

هویت دو زائر جانباخته قزوینی در حادثه منا مشخص نشده است

مسئول ثبت نام و اعزام حج و عمره سازمان حج و زیارت قزوین گفت: احتمال دارد تعدادی زائر قزوینی از استان‌های همجوار مثل تهران، زنجان یا البرز عازم سرزمین حج شده باشند که در این صورت شناسایی آنها سخت خواهد بود.

هویت دو زائر جانباخته قزوینی در حادثه منا مشخص نشده است
سید محمد خضری، مسئول ثبت نام و اعزام حج و عمره سازمان حج و زیارت قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص منتشر شدن خبر دو نفر جانباخته قزوینی در حادثه منا اظهار کرد: پس از اعلام خبر جانباختن دو نفر از زائران استان در حادثه منا از سازمان حج و زیارت تهران پیگیر این موضوع بوده‌ایم.
وی در ادامه افزود: از 891 زائری که از استان قزوین در سال جاری عازم زیارت خانه خدا شدند همه آنها در صحت کامل بوده و سلامت آنها تائید شده است.
این مسئول تصریح کرد: در حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا هیچ زائری که محل اعزامش از استان قزوین باشد، دچار حادثه نشده‌ است یعنی هیچ کدام از زائران ما جزء مفقودین، مجروحین و فوتی‌ها هم نبوده‌اند.
وی ادامه داد: اما احتمال دارد تعدادی زائر قزوینی از استان‌های همجوار مثل تهران، زنجان یا البرز عازم سرزمین وحی شده باشند که در این صورت 2 احتمال قابل توجه است.
خضری در تشریح این 2 احتمال ابراز کرد: این احتمال وجود دارد برخی زائران اطلاعاتی که به عنوان مشخصات خود در کاروان‌ها ثبت کرده‌اند مشخصات اصلی محل سکونت آنها باشد یا اینکه اطلاعات و آدرس یکی از اقوام نزدیک خود را که در استان محل اعزام حضور داشته‌اند به مدیر کاروان انتقال داده‌اند.
وی در ادامه اضافه کرد: برای نمونه یکی از افراد در تهران و دیگری در قزوین زندگی می‌کنند، قصد مسافرت با یکدیگر در یک کاروان را داشته اند؛ بنابراین آدرس شخصی که در تهران زندگی می‌کند به کاروان داده شده است، بنابراین متاسفانه شناسایی این افراد به سادگی امکانپذیر نیست.
مسئول ثبت نام و اعزام حج و عمره سازمان حج و زیارت قزوین اذعان کرد: در سه روز گذشته آقای کلانتری، رئیس حج و زیارت استان در تماس با ما پیگیر شناسایی این دو زائر قزوینی بودند که نتیجه این بررسی به وی منتقل شده است.
وی عنوان کرد: آقای کلانتری نیز در ستاد مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره پیگیر این موضوع بوده و شرایط بررسی ما را مورد تائید قرار دادند.
خضری در پایان گفت: احتمال دارد این دو نفری که مرگ آنها مسجل شده از استانی عازم مکه شده باشند که هیچ نشانی از اطلاعات استان قزوین به همراه آنها نباشد، بنابراین شناسایی آنها سخت و مشکل خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان