۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۷ کارگر آرمان شفق تاکستان اخراج شدند
کد خبر: ۱۱۴۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به دلیل عدم نیاز کارفرما؛

۷ کارگر آرمان شفق تاکستان اخراج شدند

از ابتدای ماه جاری ۷ کارگر قرار دادی کارخانه «آرمان شفق» به دلیل عدم نیاز کارفرما اخراج شدند.

۷ کارگر آرمان شفق تاکستان اخراج شدند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، کارگران کارخانه میلگرد سازی آرمان شفق تاکستان با اعلام این خبر گفتند: همکاران اخراج شده آنها در این واحد تولیدی بین یک تا ۸ سال سابقه کار داشتند.
این کارگران با یادآوری اینکه پیش از این نیز نزدیک به ۵۰ نفر از همکاران آن‌ها به تدریج از نوروز ۹۴ تا پایان شهریور ماه اخراج شده‌اند، افزودند: تمامی این اخراج‌ها پس از اتمام قراردادهای کار همکاران آن‌ها اتفاق افتاده است.
علاوه براین گفته می‌شود که اخراج شدگان نیز مانند کارگران باقیمانده آرمان شفق هنوز بابت معوقات مرداد و شهریور از کارفرما طلبکارند.
در عین حال کارگران اخراجی کارخانه آرمان شفق در مورد وضعیت شغلی خود می‌گویند: به دلیل سختی کار در مقابل کوره‌های ذوب آهن و خط تولید هر ماه شاهد مصدومیت یکی از کارگران بر اثر سوختگی یا جراحت هستیم.
به ادعای کارگران، با وجود آنکه کارگران از بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دانا برخوردارند اما بعد از وقوع حادثه حمایت چندانی از سوی کارفرما و شرکت‌های بیمه گر به آنان نمی‌شود و در بیشتر موارد کارگر مقصر شناخته شده نمی‌توانند حتی هزینه‌های درمانی خود و خسارات‌های جانبی دیگر را از شرکت بیمه بگیرند.
وی همچنین تصریح کرد: برای نمومه در سال ۹۲ یکی از کارگران این واحد صنعتی بر اثر حادثه ناشی از کار فوت می‌کند که تا این لحظه هنوز غرامت کامل این حادثه به خانواده وی پرداخت نشده است.
انتهای پیام/

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان