۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری است/ هیچ پروژه‌ای را تعطیل نکردم
کد خبر: ۱۱۳۹۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آخوندی در صحن علنی:

صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری است/ هیچ پروژه‌ای را تعطیل نکردم

وزیر راه و شهرسازی گفت: صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری است و باید از این مسئله دفاع کنیم.

صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری است/ هیچ پروژه‌ای را تعطیل نکردم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز در جلسه استیضاح خود در بهارستان حاضر شده بود، گفت: وزارت راه و شهرسازی از اولین وزارتخانه هایی که در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی رویکرد استراتژیک داشته و برنامه عمل و نقشه راه تهیه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد گفت: این وزارتخانه به ارزش 120 هزار میلیارد قرارداد دارد لذا مبارزه با فساد امری بنیادی است.
وزیر راه با بیان اینکه استیضاح نمادی از مردم سالاری است تصریح کرد: خوشبختم این چنین اتفاقی می‌افتد بنابراین من با کمال افتخار در خدمت شما هستم.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز 4 بار از نمایندگان تأییدیه گرفتم، بیان داشت: یکبار از نمایندگان رأی اعتماد گرفتم و سه بار از من سوال کردند و در هرسه بار پاسخ من برای صحن شورای اسلامی قانع کننده بود و من از همه شما سپاسگزارم و امیدوارم برای بار پنجم هم برای شما قانع کننده باشد.

آخوندی خاطرنشان کرد: استیضاح وقتی اتفاق می‌افتد که پاسخ‌های دوره‌های پیشین قانع کننده نباشد و من تاکنون رأی عدم قناعت را دریافت نکردم و این استیضاح با توجه به این موضوع جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: این استیضاح پیش از این 5 بار دیگر نیز بیان شده است من تاکنون 4 بار در کمیسیون عمران شرکت کردم و با توجه به عرایضم اعضای کمسیون قانع شدند و اما بعد دوباره تعدادی از نمایندگان استیضاح را به جریان انداختند.

وزیر راه دولت یازدهم در ادامه تصریح کرد: وزارتخانه ما 56 هزار کارمند دارد و ده‌ها هزار پیمانکار و مشاور با ما در ارتباط هستند و وقتی طرحی مطرح می‌‌شود چقدر این وزارتخانه تحت تأثیر قرار می‌گیرد با توجه به این موضوع من هرگز نگذاشتم ذره‌ای ازسایه این استیضاح بر کار اعضا قرار بگیرد طبق همین فعالیت برگزاری اولین همایش بین‌المللی جذب سرمایه ایرانیان و خارجیان در چند روز گذشته با 121 طرح و 25 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری عرضه شد.

آخوندی اظهارداشت: در این چند روز تلاش بسیاری کردیم تا خارجیان را قانع کنیم که در کشور سرمایه گذاری کنند و نگذاشتیم کار وزارتخانه متوقف شود بطوری که در روز گذشته طبق برنامه ریزی همایش روز روستا را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: تعداد زیادی از دوستان به من مراجعه می‌کنند و ابراز محبت کرده و خواهان دفاع از من هستند من از همه ایشان سپاسگزارم.

وزیر راه سخنان خود را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: اول آنکه بحث رویکرد استراتژیک در چارچوب اقتصاد مقاومتی که جزء اولین وزارتخانه‌ها هستیم که برای فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه روش عمل و اجرا تهیه کردیم و به تدریج عرضه می‌کنند. دوم در حفظ حقوق شهروندی اقدامات موثری را انجام دادیم در بحث صداقت و شفافیت و برخورد با فساد اقدامات زیادی را انجام دادیم. سوم اینکه در بحث مسکن مهر موارد مهمی را باز خواهم کرد که چه اعمالی را انجام دادیم و چگونه به تعهداتمان عمل خواهیم کرد. و در پایان بحث مبارزه با فساد که از سوی رهبری بیان شده و خواسته شما و مردم می‌باشد ما بطور جدی دنبال می‌کنیم البته توجه داشته باشید که وزارتخانه ما دارای 120 هزار میلیارد تومان قرارداد می‌باشد.

وی تصریح کرد: قیمت 106 دلاری به 42 دلار کاهش پیدا کرد یعنی 60 درصد کاهش در درآمد نفتی که این بیان کننده تنگنای کم نظیری است که ایران در آن دچار شده است با توجه به این موضوع در حوزه حمل و نقل کل تخصیص بودجه کمتر از 1000 میلیارد تومان است.

آخوندی اظهارداشت: با توجه به این موضوع ما مأموریت ویژه‌ای برای خروج از رکود داریم طبق فرمایشات رهبری که ایشان تأکید بر تکیه بر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های مردمی دارند باید از تکیه بر بودجه نفتی دست برداشت و باید از تمام قوای درونی خود بهره ‌برداری کنیم و به دنبال ثبات اقتصادی و تکیه بر سرمایه‌گذاری مردمی باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی خود به سه سیاست اصلی رسیدیم، گفت: برنامه ملی ارتقای بهره وری، برنامه ملی توسعه صادرات و برنامه ملی قطع وابستگی به بودجه نفت از جمله برنامه‎هایی است که سیاست‎های وزارت راه بر اساس آن تنظیم شده است.

وزیر راه در ادامه دفاعیه خود درباره اقدامات صورت گرفته در وزارتخانه متبوعش گفت: تمام پایانه‌های مرزی ایران را بازسازی، نوسازی و مکانیزه کردیم دسترسی به آب‌های آزاد در بنادر جنوب و شمال ایران در حال توسعه است استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کاملا در جریان این توسعه هستند دوستان در جریان باشند که فاز 1 و 2 بندر شهید رجایی در بندرعباس در حال توسعه و پیشرفت سریع است در بندر امام خمینی هم بنادر جدیدی در حال احداث است بندر امین آباد در شمال و بندر انزلی افتتاح جدید داشته‌ایم.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان