۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آقای وزیر گپ‌ و گفتگوهای سببی و نسبی را کنار بگذارید، به درد برسید
کد خبر: ۱۱۳۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هاشمی:

آقای وزیر گپ‌ و گفتگوهای سببی و نسبی را کنار بگذارید، به درد برسید

نماینده تهران در استیضاح آخوندی گفت: ایمنی هوایی فراموش شد چون آخوندی وقت خود را برای بازدید از خانه هنرمندان می‌گذارد. دو نفر از رفقای خود را خلاف قانون در هیئت مدیره شرکت فرودگاهی کشور قرار دادید.

آقای وزیر گپ‌ و گفتگوهای سببی و نسبی را کنار بگذارید، به درد برسید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سید مهدی هاشمی نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح آخوندی وزیر مسکن، راه و شهرسازی اظهار داشت: این استیضاح بعد از سه مرحله درخواست و بعد از دو سال در دستور کار مجلس قرار گرفت، ما بحث عملکردی و بحث تخصصی داریم.
هاشمی با بیان اینکه من آمار حوادث را از سال 2008 تا 2015 دارم گفت: در سال 2008 سوانح ایران 200 درصد مازاد ونرم جهانی بود در غرب آسیا 20 درصد، سال 2009 95 درصد ایران افزایش سوانح داشت و در آسیا همان 20 درصد بود، سال 2010 این 15 درصد نسبت به نرم جهانی شد و در غرب آسیا 10 درصد، سال 2011، 18 درصد ما افزایش داشتیم و غرب آسیا آماری ندارم، سال 2012 19 درصد، سال 2013 50 درصد، سال 2014 150 درصد و تا پایان سال 2015 بر اساس برآوردی که شده بحث 220 درصد است البته آمار تا 450 درصد هم داریم که من آن را باور ندارم؛ چرا آیا بودجه کم داشتیم؟ یا عدم به کارگیری افراد متخصص و توانمند موجب شده ما این افزایش را داشته در حوادث باشیم؟
وی افزود: چرا مدیران و کارشناسان مجرب به کار گرفته نشده و افرادی که تجربه و سابقه این کار را ندارند در کار گمارده شدند؟
نمایندهٔ مردم تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای آنتونف گفت: چرا علیرغم تذکرات سازمان بازرسی این پروازها انجام شده و ما این سقوط ها را داشتیم؟ چرا برای موضوع هواپیمای آنتونوف 140 که کشته داشت هیچ کس بازخواست نشد و هیچ پاسخگویی و عذخواهی صورت نگرفت؟ در حالی که بارها تذکر داده شده بود.
وی با طرح این سوال که چرا هواپیمای جت فالکن فلایت چک که در اسفند 92 در کیش سقوط کرد بعد از 6 ماه هنوز از آب بیرون نیامد و حتی جنازه‌ها بیرون نیامد و طعمه ماهیان شدند؟ گفت: پاسخ این چراها را چه کسی باید بدهد.
هاشمی افزود: چند بار تا کنون چرخ هواپیماها باز نشده برای اینکه نظارتی نبوده؟ و چک هواپیماها به خود شرکت‌ها واگذار شده است که بعد مشخص می‌شود که شلنگ‌ها برعکس بسته شده است.
وی متذکر شد: وقتی که شما می‌آیید کار نظارت را به خود شرکت‌های هواپیمایی واگذار می‌کنید اینطور می‌شود که مدیر عامل هواپیما را به پرواز در می‌آورد و ایمنی فراموش می‌شود چون شما برای بازدید از خانه هنرمندان وقت می‌گذارید، می‌روید در کمیته فرهنگ و تمدن وقت می‌گذارید، می‌روید برای توسعه نظام مالی وقت می‌گذارید یا برای راه اندازی میز زنان در وزارتخانه وقت می‌گذارید؛ مگر دولت وزیر اقتصاد ندارد؟ چه کسی باید مسائل اقتصادی را مطرح کند چه کسی باید حرف اقتصادی را بزند؟
نمایندهٔ مردم تهران با بیان اینکه گفته می‌شود در ایران بیماری‌های مزمن بانکی داریم گفت: این کار وزارت اقتصاد و وزارتخانه های اقتصادی است اما شما می‌روید بر روی بحث اهمیت تشکیل تالار گفتگوی شهر نظریه می‌دهید و هزاران نظر اقتصادی دیگر که عمدتا مورد انتقاد اقتصاد دانان بود.
وی با بیان اینکه آقای وزیر گپ و گفت‌گوهای سببی و نسبی را کنار بگذارید و به درد نمایندگان برسید گفت: چند بار برخورد مشاجره آمیز پیش آمده؟ چرا نمایندگان اقلیت ها باید ماه ها در صف ملاقات با شما باشند؟؛ ملاقات دادن به نمایندگان اقلیت ها مگر چه وقتی از شما می‌گیرد؟
هاشمی با بیان اینکه شما اگر می‌خواهید کار اقتصادی بکنید تورم و رکود و عدم شکوفایی اقتصادی را باید 40 درصد که مربوط به این وزارتخانه و مسکن می‌شود را پیگیری کنید گفت: چرا آمار عدم اشتغال بالا رفته است؟ چرا ساخت مسکن واجه با رکود شده؟ می‌دانید که این عدم عرضه موجب افزایش جهشی در قیمت مسکن خواهد شد؟
وی اظهار داشت: در موضوع نظام مهندسی ساختمان مهندسی در مقدمات انتخاب اعضا می‌ایند زمانی را اعلام می‌کنند و در حالی که در ماده 11 قانون تصویب شده شرایط انتخاب کسانی که می‌خواهند تصدی کار را به عهده بگیرند آمده شما شرایط جدیدی را از قول خودتان به عنوان یک نظریه ما فوق قانون اعلام می‌کنید و بعد فتوا می‌دهید، شما درست است آخوندی هستید ولی آخوند نیستید، نمی‌توانید فتوا بدهید که بنویسید جایز نیست.
نمایندهٔ مردم تهران افزود: بعد از تایید صلاحیت‌ها دوباره سایت باز می‌شود و تعدادی ثبت نام می‌کنند، کجا یک همچنین اتفاقی ممکن است بیفتد؟
وی با بیان اینکه آقای وزیر شما در جلسه رأی اعتماد فرمودید می‌خواهید جوان گرایی کنید گفت: اینجا آمار 24 نفر از معاونین و مسئولین ارشد وزارتخانه هست که همه بازنشسته هستند آیا این جوان گرایی است؟
هاشمی با بیان اینکه چقدر به شما گفته شده که فلان اقا صلاحیت مدیریت ندارد گفت: و شما 10 ماه آن آقا را سرپرست گذاشتید و بعد مجبور شدید وی را بردارید؛ ما اگر بخواهیم فقط هر کدام از این موضوعات را بررسی کنیم مثنوی 70 من است
وی اظهار داشت: آقای آخوندی چگونه است در حالی که پروژه شهر فرودگاهی یک سیستم و نظامی دارد و یک شرکتی مسئول آن است و در ماده 166 قانون آن تصویب شده است را شما می‌آیید تصدی کار 3 تا از شرکای قبلی خودتان و دو نفر از رفقای نزدیک خودتان را در هیئت مدیره آنجا قرار می‌دهید و در حالی که تصریح شده که مجمع این شرکت فرودگاه‌های کشور است اینجا خودتان می‌شوید و چگونه هست که شما برای یک موضوع قرار طراحی فرودگاه آن قرارداد قبلی را لغو می‌کنید و خودتان می‌روید فرانسه قرارداد تنظیم می‌کنیم؟ این در حالی است که شما مدعی مبارزه با فساد هستید.
نمایندهٔ مردم تهران با بیان اینکه ای او سی هایی که به شرکت های هواپیمایی داده می‌شود سه ماهه داده می‌شد گفت: به همین دلیل این شرکت‌ها مشکل جدی دارند و الآن مجوز یک ساله گرفته‌اند که اینگونه است که با جان مردم بازی می‌شود و دریغ از یک برخورد کوچک.

وی با بیان اینکه دو سال تلاش کردیم که این استیضاح شکل نگیرد گفت: هیئت رئیسه شهادت بدهید که ما چقدر همکاری کردیم برای اینکه اشکالات رفع شود، ولی حاضر نیستند با کمیسیون و نمایندگان تعامل برای ارتقاء و بهبود وضعیت داشته باشند.
هاشمی با بیان اینکه در موضوع خرید هواپیما مگر ابلاغ نشده بود که هواپیمای بالای 15 سال خریداری نشود گفت: گفتند ام دی آیی که وارد شده اشکال نشده و تحت نظارت شدیدتر بهره برداری شود.


انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان