۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس به معنای تصویب یا عدم تصویب آن نیست
کد خبر: ۱۱۳۹۶۶ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس به معنای تصویب یا عدم تصویب آن نیست

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: نظر مجلس در خصوص برجام همان گزارش منتشر شده است اما این موضوع به معنای تصویب یا عدم تصویب نیست.

ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس به معنای تصویب یا عدم تصویب آن نیست
روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس اظهار کرد: گزارش ارائه شده در واقع بررسی مفاد برجام از لحاظ حقوقی، اقتصادی در بحث تحریم‌ها و فنی در بحث هسته‌ای است.
وی در ادامه افزود: این کمیسیون با کمک کارشناسان مختلف، تیم هسته‌ای دوره قبل و اساتید علمی در حوزه‌های حقوقی و هسته‌ای به تحقیق در رابطه با بندهای این توافقنامه پرداخت که بخشی از این جلسات توسط صداوسیما پخش شد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در مجموع کمیسیون برجام با یک نگاه عمیق و مُتقن این توافقنامه را مورد رصد قرار داد و نکات مثبت، منفی و پیشنهادات در 19 صفحه به مجلس ارائه و در صحن علنی قرائت شد.
وی اذعان کرد: گزارش برجام به گونه‌ای نیست که بگوییم کلیاتش تصویب و جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد بلکه این نگاه ویژه لوایح و طرح‌ها می‌باشد؛ اما در مورد گزارش نحوه بررسی به این شکل نیست.
این نماینده مجلس تصریح کرد: نظر مجلس در خصوص برجام همان گزارش منتشر شده است اما این موضوع به معنای تصویب یا عدم تصویب نیست.
وی در خصوص انتشار بیانیه پنج تن از نمایندگان مجلس پس از قرائت گزارش برجام در مجلس گفت: همه 15 نفر اعضای کمیسیون بررسی برجام در همه جلسات شرکت داشتند و متن 19 صفحه‌ای با نظارت همه اعضا تنظیم شده است.
عباسپور ادامه داد: حتی 5 نفری که این نامه را نوشتند جزء کمیسیون برجام هستند و نظراتشان را در طی بررسی برجام اعلام کرده بودند که طبق نظر آنها تغییراتی نیز در گزارش نهایی بررسی برجام اعمال شد.
وی افزود: این 5 نفر که امروز نسبت به گزارش برررسی برجام بیانیه صادر کرده‌اند در طی این 40 روز در همه صحنه‌هایش حضور داشته و نظارت بر گزارش تهیه شده از طریق کارشناسان مربوطه را انجام داده‌اند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: البته باید این نکته را در نظر گرفت که با جمع بندی یک موضوع نظر شخصی موافق یا مخالف یک موضوع اعمال نمی‌شود بلکه اکثریت نظرها به صورت گزارش منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه لایحه ای به مجلس از سوی دولت ارائه نشده که کلیات مسئله برجام مورد تصویب یا رد قرار بگیرد، بیان کرد: بلکه در مجلس یک طرح دوفوریتی در این خصوص داده شد که دوفوریتی آن تصویب نشد و یک فوریت آن به تصویب رسید و تصویب یک فوریت آن به معنای بررسی برجام است.
این کارشناس سیاسی در پایان عنوان کرد: چون دولت اعتنایی به ارائه طرح برجام به مجلس ندارد مجلس با ارائه طرحی مبنی بر رعایت خط قرمزها و اجرای برجام با برداشته شدن همه تحریم‌ها، محدودیت‌هایی قائل شدند که در حال حاضر فقط بررسی یک فوریت آن رای آورد و بررسی کلیات و جزئیات آن مانده است.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان