۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فاجعه منا به صورت عمدی صورت گرفته است
کد خبر: ۱۱۳۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عالم افغانستانی:

فاجعه منا به صورت عمدی صورت گرفته است

یک عالم افغان گفت: با کشته شدن بیشترین زائر ایرانی و با در نظر گرفتن تنش های سیاسی میان عربستان و ایران، قرائن دلالت دارد که موضوع منا یک امر تصادفی نبوده است.

فاجعه منا به صورت عمدی صورت گرفته است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رجب علی راشد در گفت و گویی با خبرگزاری «آوا» افغانستان افزود: کشته و زخمی شدن بی دلیل صدها تن از زائران خانه خدا، کشورهای اسلامی را نسبت به دولت عربستان سعودی برای تامین امنیت حجاج مشکوک ساخته است.
به گفته این عالم دینی، اگر قضیه منا به صورت اساسی بررسی نشود در آینده مردم از رفتن به خانه خدا وحشت خواهند کرد. تعداد حاجی ها کم می شود و شکوه مسلمانان کم رنگ خواهد شد و این کار برای مسلمین سخت گران تمام خواهد شد.
به گفته وی، دست استکبار جهانی به صورت غیر مستقیم در واقعه منا دخیل است.
راشد اظهار داشت: هرچند دلیل اصلی این حادثه تاکنون به صورت واضح و روشن معلوم نیست و دولت عربستان نیز خود را در قبال این رویداد مسوول نمیداند و آنرا به گردن تقدیر می اندازد اما با کشته شدن بیشترین زائر ایرانی با در نظر داشت تنش های سیاسی میان عربستان و ایران قرائن دلالت دارد که موضوع منا یک امر تصادفی نبوده است.
راشد افزود: حرم امن الهی است و کسی حتی به یک حشره نمی تواند آسیب برساند چه رسد به انسان، پس این قضیه که در منا رخ داد بر اساس شواهد و مدارک یک قضیه عمدی بوده است.
وی افزود: اگر دولت عربستان سعودی در قضیه منا خود را مسوول نداند و کماکان آن را به گردن دیگران بیاندازد، مسلمانان وظیفه دارند تا به عربستان فشار وارد کنند و دلایل اصلی حادثه را روشن بسازند. زیرا در این حادثه تنها کشته و زخمی شدن صدها حاجی مطرح نیست بلکه عمق فاجعه بیشتر از آن است که ما تصور می کنیم.
او در توضیح مطلب فوق گفت: این در حقیقت یک حربه از سوی دشمنان و استکبار جهانی برای کمرنگ کردن مراسم اساسی و بنیادی اسلام (حج) است.
وی، کنگره حج را یک امر عبادی سیاسی بین المللی دنیای اسلام خواند و گفت: ایادی استکبار از این تجمع مسلمانان ترس و هراس دارند. لذا از هر طریق ممکن می خواهند آن را مخدوش بسازند.
به گفته راشد، تاریخ گواه بر این است که خیلی ها تلاش کردند قداست خانه خدا را از بین ببرند و پس از آن نیز توطئه هایی در کار بوده تا حرم امن الهی را از چنگ مسلمانان بگیرند. زیرا این خانه رمز وحدت مسلمین جهان است. اگر مسلمان مکه را نداشته باشد عزت هم نخواهد داشت و هر کشوری در هر گوشه به دامن استکبار جهانی خواهد افتاد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان