۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرداران گرایشات سیاسی خود را در وظایف اداری دخالت ندهند
کد خبر: ۱۱۳۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روزبه:

شهرداران گرایشات سیاسی خود را در وظایف اداری دخالت ندهند

استاندار قزوین با با توجه به انتخابات پیش رو تاکید کرد: شهرداران علاوه بر رعایت بی طرفی، گرایشات سیاسی خود را در وظایف اداری دخالت ندهند.

شهرداران گرایشات سیاسی خود را در وظایف اداری دخالت ندهند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مرتضی روزبه پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران استان که در سالن باقر العلوم استانداری تشکیل شده بود با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی ع که برتری عقل و ادب بر جهل تاکید دارند، گفت: ادب زینت عمل است و برای مسئولان بار این معانی بیشتر می شود.
وی افزود: بهره برداری از نعمت عقل در نظام مدیریتی و دوری از جهل یک امر مهمی است زیرا تصمیمات شتابزده از عقلانیت برخوردار نمی باشد و مدیران بایستی تصمیمات را برپایه عقل و منطق بگیرند تا از اشتباهات جلوگیری شود .
استاندار تاکید کرد: انسان های عاقل اهل مشاوره هستند و مشاوره مدیران با افراد متخصص متعهد و خبره باعث ارتقاء کیفیت کارهای اجرایی می شود .
وی بیان کرد: خروجی و بازخورد تصمیمات در جلسات و نشست ها بایستی در نحوه عملکرد شهرداران در مدیریت امور شهری نمایان باشد و این مطالبات در نظام ارزشیابی مدیران تاثیرگذار خواهد بودو شهرداران بعنوان مدیران مجموعه ی شهری بایستی بطور مستمر در جلسات به ارائه گزارش از عملکرد خود بپردازند.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش فرهنگ شهروندی ادامه داد:با توجه به اینکه تعداد ماشین ها رشد دو برابری نسبت به جمعیت شهرها دارد این امر ضرورت بیشتری دارد و در برنامه ریزی هایی که نگاه بلند مدت وجود دارد رفتارهای انسانی را هدف باید قرار داشته باشدو بایستی از آسیب های رفتاری در شهرها جلوگیری شود و با پرهیز از روزمرگی ونگاه جامع در این راستا ضروری است.
روزبه افزود: ما مدیران بایستی 70 درصد از انرژی و وقتمان متوجه کارهای اساسی و بلند مدت باشد اگر نگاه های بلند مدت در 20 سال پیش وجود داشت در حال حاظر وضعیت مدیریت شهری به طور مثال در جهت بازیافت زباله حتما وضعیت بهتری داشت.
استاندار قزوین با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد:در این ایام، حساسیت بیشتری روی رفتار و عملکرد و نحوه ارتباطات مجموعه مدیران وجود دارد.
وی افزود: شهرداران گرایش های سیاسی خود را نباید در عملکرد اداری دخالت دهند و به همه ی شهروندان بایستی به یک چشم نگاه کنند و در عملکرد مدیریت شهری تمامی محله ها کوچه ها خیابان ها و را مورد توجه قرار دهند به غیر از این امر اگر باشد،خلاف مروت و جوانمردی یک شهردار است.
استاندار بیان کرد: برگزاری انتخابات از مسایل اساسی جمهوری اسلامی است فراهم آوردن زمینه برای مشارکت حداکثری،توجه بر سلامت انتخابات و برگزاری انتخاباتی با شکوه وظیفه اصلی ماست و اینکه چه جریانی باید انتخاب شود این امر برعهده ی احزاب و جریانات سیاسی است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم شهرداران بایستی بر نحوه تردد خود در محافل، مهمانی ها و اجتماعات مردمی توجه داشته باشند تا شبهه ای بوجود نیاید.
استاندار تصریح کرد: با توجه به اهمیت تشکل های غیر دولتی شهرداران در انتخابات نظام مهندسی که در چند شهرستان برگزار می شود مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.
روزبه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اصرار بر اقامت شهرداران در حوزه محل خدمت خود است و سهل انگاری در این امر پذیرفته نیست.
وی اظهار کرد: جلب رضایتمندی مردم موضوع بسیار مهمی برای شهرداران است و باید بر این امر توجه کافی و لازم را داشته باشند و برای انجام امر کمیسیونی تشکیل شده است.
استاندار افزود: وظایف شهرداران تنها نصب پلاکاردهایی در خصوص تبریک و تسلیت مناسبت های ملی و مذهبی در سطح شهر ها نیست بلکه مدریت شهری مسایل تخصصی است که بایستی مورد توجه آنها قرار گیرد و این امر مهم بایستی به یک باور در بین آنها تبدیل شود.
روزبه با تاکید بر ضرورت آموزش فرهنگ شهروندی ادامه داد:ایام محرم و صفر بهترین زمان برای این آموزش ها می تواند باشد در این خصوص نیز نحوه دادن نذری،رعایت و توجه به بهداشت سطح شهرها و کوچه ها نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار تاکید کرد: رعایت حقوق دیگر شهروندان،احترام به حقوق همسایه،پرهیز از عدم رعایت حق الناس، نیز علاوه بر موارد ذکر شده از جمله آموزش هایی می تواند باشد که در مراسم سوگواری در این ایام بایستی مورد توجه شهرداران قرار گیرد زیرا این موارد جزو فرهنگ شهروندی است و می توان اذعان کرد که جزو تعالیم نهضت امام حسین(ع)می باشد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
مدیر عامل هلدینگ عمران قرارگاه خاتم الاوصیاء نیز در آغاز این نشست با ارایه‌ی نمونه‌هایی ازاقدامات انجام شده در برخی از استان‌های کشور به ارایه نمونه‌هایی از جمله: فعالیت های عمران شهری، نحوه‌ی اجرای پروژه‌های عمران شهری، احداث تقاطع های غیر هم سطح، احداث قطار شهری، نحوه مکان‌یابی برای پروژه‌های شهری و احداث بزرگراه‌های شهری پرداخت.


انتهای پیام/7008

منبع: استانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان