۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دعوت از سلمان رشدی در نمایشگاه فرانکفورت اقدام غیرفرهنگی است
کد خبر: ۱۱۳۹۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نوش‌آبادی در نشست خبری وزارت ارشاد

دعوت از سلمان رشدی در نمایشگاه فرانکفورت اقدام غیرفرهنگی است

اگر مسئولان نمایشگاه فرانکفورت به حضور این فرد اصرار داشته باشند جمهوری اسلامی قطعا پیگیری ‌خواهد کرد.

دعوت از سلمان رشدی در نمایشگاه فرانکفورت اقدام غیرفرهنگی است
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، هفدهمین جلسه نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد پس از بیان گزارشات خود در خصوص حادثه منا و تبعات بعد از آن در پاسخ به سوال سردبیر باشگاه خبرنگاران جوان در مورد حضور سلمان رشدی در نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت پاسخ داد: این اقدام و دعوت از یک فرد مهدورالدم و مرتد در این نمایشگاه عملی زشت و غیرفرهنگی است.

وی افزود: یکی از آسیب‌هایی متوجه این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی است سیاسی شدن و آلودگی به مسائل غیرفرهنگی است دعوت از فرد مهدورالدم که فاقد اعتبار است به دلیل اهانت‌اش به مقدسات حرکت غیرفرهنگی این نمایشگاه است و جمهوری اسلامی اعتراضش را به این موضوع اعلام کرده است چون این موضوع خط قرمز جمهوری اسلامی است و اگر مسئولان نمایشگاه فرانکفورت به حضور این فرد اصرار داشته باشند جمهوری اسلامی قطعا پیگیری ‌خواهد کرد. در این رابطه مطالب بی‌ارزشی بیان می‌شود که ناشی از جهل عالم نماها نسبت به مبانی قرآنی و اسلامی است اینان دست پرورده‌های سازمان‌های جاسوسی و موساد هستند که آب به آسیب دشمنان اسلام می‌ریزند. این نشان می‌دهد که برخی از اندیشه‌های انحرافی و تفکرات تکفیری در عربستان غلبه کرده و این برای کشوری که خود را خادم حرمین شرفین می‌داند تاسف بار است.همچنین اظهارات اشخاص غیر مسئول موجب گسترش مطالب وهم آلود می‌گردد بنابراین دولت عربستان باید با این اقدامات نسنجیده برخورد نماید.

نوش‌آبادی در خصوص راه یابی فیلم محمد (ص) به اسکار بیان کرد: فیلم «محمد رسول الله (ص)» در نوع خود یک حرکت موفق و جهشی انقلابی در صنعت سینمای ایران به حساب می‌آید به دلیل ظرفیت بالای این فیلم و استقبال خوب جهانی تمهیدات لازم برای حضور این فیلم در کشورهای مختلف اندیشیده و بعد از اشباع فضای داخلی و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر زمینه اکران این فیلم در مجامع اسلامی نیز به وجود می‌آید.

سنگوی وزارت ارشاد اسلامی ادامه داد: در مورد فیلم «رستاخیر» نیز همچنان منتظر اصلاح برخی سکانس‌ها و حل مشکلاتی که مطرح شده بود هستیم. مواضع دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان‌هایی است که از قبل مطرح شده بود و هیچ تغییری نکرد در نتیجه با همکاری تهیه کننده و کارگردان فیلم شاهد اکران فیلمی بدون تصاویر مورد انتقاد خواهیم بود.

وی در خصوص تجمع افراد در مقابل خانه سینما و صدور بیانیه‌ای مبنی بر درخواست هنرمندان برای حضور در کمیته حقیقت یاب حادثه منا به منظور تهیه مستند گفت: از زمان وقوع این حادثه تلخ از طرق مختلف اقدامات به مستند سازی این حادثه شده و دولت اسلامی ایران برای پیگیری حقوق جان باختگان و مصدومین از ظرفیت‌های داخلی و بین المللی برای احقاق حقوق تلاش می‌کند به همین منظور برای این که مستندات قابل قبولی داشته باشیم از این اقدام استقبال می‌کنیم چرا که این کار می‌تواند کار ساز باشد. پیگیری حق مطالبات آسیب دیدگان حق ماست و وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی و سازمان حج به عنوان مجری آن و سایر دستگاه‌ها و ستادها که از طرف دولت برای پیگیری حادثه منا عضو هستند در آینده نزدیک با حضور و تصاویر گویا و اظهارات شاهدان عینی مستنداتی تهیه و در مجامع عمومی و جهان مطرح می‌شود.

وی در مورد آمار مجروحین و مصدومان مدیران و مسئولین کاروان‌ها عنوان کرد: گزارشات دقیق همان‌های است که سازمان حج و زیارت و هلال احمر منعکس کردند یعنی 265 نفر قطعا چند نفری از افراد دست اندرکار، مجریان، مسئولان حج زیارت و اعضای رهبری در بین جان باختگان و مسئولان هستند.

نوش آبادی در خصوص شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم حضور مسئولین در کاروان‌ها گفت: به طور قطع مسئولان سازمان حج و زیارت و اعضای کنسولی جمهوری اسلامی نیز در این حادثه حضور داشتند که اقدام به کمک رسانی کرده، اما منع شده‌اند علی رغم ممانعت سعودی‌ها امدادهای خوبی توسط سازمان حج و زیارت و کاروان‌ها صورت گرفته و اگر این گونه نبود تعداد مجروحین و مصدومین بیشتر می‌شد.

وی از تحولات سینما و جامعه بعد از اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» اظهار داشت: هر فیلمی که با استانداردهای بین المللی تهیه شود موجب ارتقای سطح کیفی و کمی سینمای ایرانی است فیلم «محمد رسول الله (ص)» با مولفه‌های حرفه‌ای خود چنین ظرفیتی را به وجود آورده و این گویای اهمیت تولید فیلم‌هایست که با استاندارد جهانی تولید می‌شود از سازندگانی که برای ارتقاء کیفی سینما ایران تشکر می‌کند و چند ماه اخیر با اکران این فیلم و چند فیلم دیگر جایگاه سینما ما ارتقاء پیدا کرده است.

وی در مورد اختصاص هزینه 50 میلیاردی برای صدور کارت سینما بیان کرد: برای این که ما سینما را به متن آورده و مردم با آن آشتی کنند.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان