۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تمام مدارس کشور تا ۳ سال آینده به سیستم‌ گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اول رئیس‌جمهور:

تمام مدارس کشور تا ۳ سال آینده به سیستم‌ گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طی ۳ سال آینده مدارس در دورترین نقاط کشور به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند، گفت: بحث مقاوم‌سازی مدارس فرسوده مورد توجه است.

تمام مدارس کشور تا ۳ سال آینده به سیستم‌ گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دومین اجلاس مدارس ایمن با حضور نمایندگان 20 کشور جهان در سطح وزرای آموزش و پرورش و معاونان وزیر به میزبانی ایران در تهران در حال برگزاری است.

دومین روز این اجلاس که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، وال استروم معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کاهش بلایای طبیعی مدارس و گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران هم‌اکنون در حال برگزاری است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در این اجلاس طی سخنانی اظهار داشت: زندگی در جامعه و جهان جدید به معنای زندگی در جهان بی‌خطر نیست بلکه جامعه جدید پرمخاطره است.

وی افزود: ایمن‌سازی فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی نیازمند بالا بردن مصونیت‌ها است یعنی تأمین پیش‌نیازهای اصل شناخته شده پیشگیری مقدم بر درمان، که این موضوع باید در تمام حوزه‌ها به ویژه آموزش و پرورش مدنظر باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایمنی بالا بردن مصونیت است و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، به ارتقای ظرفیت توسعه کشور کمک شده است.

* مصونیت جامعه از خطر و بحران سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر است

جهانگیری افزود: کم کردن خطرات و سوانح طبیعی و اجتماعی به معنای کمک به ارتقای ظرفیت‌های معنوی و مادی جامعه است. باید بتوانیم جامعه را از وضعیت خطر و بحران خارج و به یک جامعه قابل پیش‌بینی تبدیل کنیم که هر اقدام در این زمینه سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر است.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی مقوله اجتماعی و انسانی است که موفقیت آن در گروی جلب مشارکت شهروندان، نهادهای مدنی و شبکه‌های اجتماعی است. ایران در استفاده از حضور شهروندان و نهادهای مدنی برای مقاوم‌سازی مدارس توفیقات زیادی داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: در جهان امروز آموزش و پرورش رکن توسعه پایدار است و هر کشوری که خواستار عزت مادی و معنوی است باید به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای کند چرا که نیروی انسانی مورد نیاز جامعه توسط نظام آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

جهانگیری عنوان کرد: آموزش و پرورش ایران در تحقق اهداف اسناد بالادستی و ایجاد محیطی ایمن گام‌های مهمی برداشته است که می‌توان به بحث نوسازی مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی مدارس آسیب‌پذیر اشاره کرد که این اقدامات باید در برنامه‌های توسعه‌ای کشور مورد توجه قرار بگیرد.

* تا 3 سال آینده مدارس در دورترین نقاط کشور به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

وی افزود: در زمینه استانداردسازی تجهیزات مدارس در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای را داشته‌ایم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا 3 سال آینده حتی در دورترین نقاط کشور، مدارس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توسعه مدارس هوشمند به عنوان یکی دیگر از اقدامات مورد توجه عنوان کرد: طبق معیارهای بین‌المللی و ملی و شرایط بومی کشور اقدام به هوشمندسازی مدارس کرده‌ایم. کشور ما با وجود برخی فشارهای ظالمانه نظیر جنگ 8 ساله و تحریم‌ها مسیر روبه‌رشد خود را ادامه داده است و دستاوردهای قابل توجهی در بخش‌های مختلف به ویژه توسعه علمی و صنعتی داشته‌ایم و آماده‌ایم با دیگر کشورها در زمینه تبادل تجربیات موفق همکاری متقابل داشته باشیم.

وی در پایان خطاب به میهمانان حاضر در ایران عنوان کرد: امیدوارم در این دیدار از جاذبه‌های گردشگری و دستاوردهای علمی و صنعتی ایران بازدید داشته باشید.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان