۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آب ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شد
کد خبر: ۱۱۳۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با تصویب شورای اقتصاد

آب ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شد

با تصویب شورای اقتصاد، نرخ آب از اول مهر برای مصارف مختلف از ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شد.

آب ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ تعرفه‌های آب شرب شهری در کاربری‌های خانگی به‌ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از 15 متر مکعب در ماه به میزان 10 درصد، برای بازه مصارف از 15 تا 20 متر مکعب در ماه به میزان 15 درصد، برای مصارف بیش از 20 تا 40 متر مکعب در ماه به میزان 20 درصد، برای مصارف بیش از 40 متر مکعب در ماه به میزان 30 درصد و برای کاربری‌های غیرخانگی به میزان 20 درصد افزایش می یابد.

پیش از این قائم‌مقام وزیر نیرو از احتمال افزایش 20 درصدی قیمت آب طی یک هفته آینده خبر داده بود.

بر اساس این مصوبه که صبحانه منتشر کرده، نرخ فروش آب تولیدی آب‌شیرین‌کن در ایستگاه های توزیع آب در محل و در ظروف خریداران برای هر لیتر حداکثر 25 ریال تعیین می‌شود. همچنین نرخ فروش آب شیرین تولیدی بخش خصوصی (آب‌شیرین‌کن) که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، به ازای هر واحد مسکونی تا مصرف 10 متر مکعب در ماه بر اساس تعرفه آب‌بهای خانگی محاسبه و برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر متر مکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می‌گردد.

کارمزد دفع فاضلاب برای مشترکین خانگی 70‌ درصد و غیرخانگی 100درصد آب بهای مصرفی تعیین می‌شود. همچنین در ماه‌های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) برای مصارف غیرخانگی و برای مصارف خانگی طبقه مصرف بالاتر از 25 متر مکعب در ماه، 20 درصد به نرخ آب مصرفی اضافه می‌شود.

این مصوبه که توسط نوبخت ابلاغ شد، از اول مهر لازم‌الاجراست.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان