۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا شکایت خود را به سازمان حج و زیارت ببرند
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه:

خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا شکایت خود را به سازمان حج و زیارت ببرند

سرپرست اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برای پیگیری حادثه منا باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود، گفت: این کمیته بین کشور‌های متضرر و یا کشور‌های اسلامی و عربستان تشکیل می‌شود تا بتوان از مجامع بین‌الملل این موضوع را پیگیری کرد.

 خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا شکایت خود را به سازمان حج و زیارت ببرند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، علیرضا ساعدی درباره پیگیری حادثه منا از سوی مقامات قضایی ایران گفت: دادگاه‌های داخل ایران صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارند. اول قانون باید این صلاحیت را به آن‌ها بدهد تا بتوان این موضوع را از طریق مراجع داخلی پیگیری کرد.

وی با تاکید براینکه حادثه منا قطعاً پیگیری خواهد شد، گفت: طبق تصمیماتی که اتخاذ شده، شکایت‌ها به هر شکلی که لازم است از گرفتن خسارت یا هر موضوع دیگری به صورت بین‌المللی پیگیری می‌شود. از این رو شکات باید به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و شکایت خود را مطرح کرده تا این سازمان به وکالت از طرف قربانیان حادثه منا اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه این اداره کل نقش تسهیل‌کننده در امر پیگیری شکایت قربانیان حادثه را دارد، گفت: این شکایت باید به کشورهای خارجی منتقل شود. دادستان کل کشور یا هر مقام قضایی دیگری که بخواهد در این زمینه اطلاعاتی منتقل کند یا با همتای خود دیداری داشته باشد، اداره کل امور بین‌الملل قوه قضائیه این امر را تسهیل می‌کند.

وی پیگیری این موضوع را از طریق تشکیل کمیته حقیقت‌یاب دانست و گفت: در حال حاضر بحث بازگشت حجاج و جان باختگان حادثه مطرح است، پس از آن قطعاً بحث کمیته حقیقت‌یاب اجرایی می‌شود.

ساعدی تاکید کرد: کمیته حقیقت‌یاب بین ایران و عربستان یا کشورهای زیان‌دیده از این حادثه یا کشورهای اسلامی با عربستان باید تشکیل شود و این یک کمیته داخلی نیست، بلکه کمیته‌ای بین‌المللی است که می‌تواند از مراجع خارجی درخواست بررسی این موضوع را داشته باشد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان