۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سیستم مانع یاب زیر دریا ساخته شد/ شکست انحصار آمریکا و انگلیس
کد خبر: ۱۱۳۹۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط یک شرکت دانش بنیان

سیستم مانع یاب زیر دریا ساخته شد/ شکست انحصار آمریکا و انگلیس

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که می تواند اطلاعات موانع زیردریا را پردازش و به زیردریایی منتقل کند. از این سیستم می توان برای اکتشافات دریایی بهره برد.

سیستم مانع یاب زیر دریا ساخته شد/ شکست انحصار آمریکا و انگلیس
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، محمد امین شیروانی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان «آرتا ویژن» و مجری طرح «کیت سوناری ۶۰ کاناله» گفت: این کیت در انواع سیستم های سوناری ( رادار زیردریایی) در زیر دریایی ها به عنوان مین یاب، عمق سنج، مانع یاب و .... کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه تنها کشورهای سازنده این دستگاه در دنیا فرانسه، امریکا و انگلیس هستند، اظهار داشت: سیستم های خارجی توسط این کشورها فقط نمونه بردار هستند و تنها می توانند مبدل آنالوگ به دیجیتال باشند. این اطلاعات به عنوان مثال مانع در زیر دریا را از طریق سنسورهایی به بیرون منتقل کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این اطلاعات به واسطه رایانه یا بردهای دیگر پردازش می شوند و برای این کار نیاز به پردازشگرهای قوی است.

وی با بیان اینکه نیاز به پردازشگرهای قوی یکی از محدودیت های سیستم های مانع یاب خارجی به شمار می رود، ادامه داد: ولی سیستمی که در این شرکت دانش بنیان طراحی کردیم، علاوه بر نمونه برداری، می تواند اطلاعات را پردازش کند.

شیروانی تاکید داشت: در این سیستم بسیاری از محدودیت هایی که نمونه های خارجی دارند، دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه این سیستم می تواند مشخصات و اطلاعات صخره، مانع، مین و ... را به زیر دریایی منتقل کند، افزود: کاربرد این سیستم برای زیر دریایی و انجام انواع اکتشافات است.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان