۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وضعیت پرداخت وام مدارس غیردولتی/ راه‌اندازی صندوق حمایت موسسان
کد خبر: ۱۱۳۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد

وضعیت پرداخت وام مدارس غیردولتی/ راه‌اندازی صندوق حمایت موسسان

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وضعیت پرداخت وام این مدارس را تشریح کرد و گفت: آیین‌نامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی به هیات دولت برای تصویب ارائه می‌شود.

وضعیت پرداخت وام مدارس غیردولتی/ راه‌اندازی صندوق حمایت موسسان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، مرضیه گرد درباره وام مدارس غیردولتی، گفت: سال گذشته یک تفاهمنامه یک ساله با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای دریافت وام منعقد شد.

وی افزود: امسال نیز در صورت ارزیابی علاوه بر این بانک، با بانک‌هایی که بتوانند خدمات خوبی ارائه دهند، همکاری خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: موسسان مدارس غیردولتی، سرمایه خود را به این بانک‌ها منتقل می‌کنند و این بانک‌ها به ازای سرمایه، وام به دانش‌آموزان، معلمان و موسسان می‌دهند.

گرد ادامه داد: سال گذشته بسیاری از مدارس موفق نشدند حساب‌هایی در این بانک راه‌اندازی کنند، در حالی که استقبال خوبی از این اقدام شد و ما منتظر ارزیابی هستیم تا با بانک‌های دیگر تفاهمنامه منعقد کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بانک‌های متعددی به ما ابراز علاقه و همکاری کرده‌اند و هر کدام بتوانند سود اجتماعی به مردم برسانند، استقبال خواهیم کرد.

به گفته وی، سقف وام‌ها بستگی به سرمایه موسس بخش خصوصی دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در ادامه به راه‌اندازی صندوق حمایت موسسان غیردولتی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این صندوق موجب می‌شود تا فرهنگیانی که به دلیل علاقه، مایل به همکاری با آموزش و پرورش هستند، تمهیداتی فراهم شود تا مدرسه‌ای مطلوب با فضایی خوب و مناسب راه‌اندازی کنند.

گرد ادامه داد: بر اساس قانون تاسیس مدارس غیردولتی، دولت موظف است صندوقی برای حمایت از اینگونه افراد راه‌اندازی کند. متاسفانه این مسئله جزو مواد حمایتی در همین قانون بوده است، اما به دلایل مختلف تاکنون تشکیل نشده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم بزودی آیین‌نامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی را به هیئت دولت ارائه دهیم تا تصویب شود.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان