۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سومی بسکتبال ناکامی است و نتایج کی‌روش در آسیا موفقیت!؟
کد خبر: ۱۱۳۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به بهانه سومی آسمان خراش‌های ایرانی در آسیا

سومی بسکتبال ناکامی است و نتایج کی‌روش در آسیا موفقیت!؟

برخی سومی تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا را ناکامی تلقی می‌کنند اما حضور تیم ملی فوتبال در جمع هشت تیم برتر آسیا را موفقیت می‌دانند.

سومی بسکتبال ناکامی است و نتایج کی‌روش در آسیا موفقیت!؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا به مقام سوم رسید و با مدال برنز به کشور برمی‌گردد اما این سومی هیچکس را در خانواده بسکتبال راضی نکرد! خیلی ‌از مربیان و کارشناسان بسکتبال از درک بائرمن سرمربی آلمانی تیم و شیوه مربیگری‌اش ایراد گرفتند. حتی برخی از مربیان گفتند که ما با تیم‌های باشگاهی‌ خود هم می‌توانستیم ژاپن را شکست بدهیم. در نگاه اول شاید همه چیز در ورزش بسکتبال مایوس کننده به نظر بیاید اما اگر کمی دقت و تامل کنیم متوجه می‌شویم که این عظمت بسکتبال ایران را نشان می‌دهد. اینکه بسیاری از کارشناسان ورزشی سومی بسکتبال ایران در آسیا را شکست قلمداد می‌کند نشان از پیشرفت این ورزش در ایران دارد.

اگرچه همه انتظار داشتیم که تیم ملی بسکتبال در آسیا قهرمان شود و به طور مستقیم راهی المپیک برزیل شود اما سومی هم نتیجه بدی برای بسکتبال محسوب نمی‌شود. حداقل در مقایسه با رشته فوتبال و هزینه‌های میلیاردی که تیم ملی با سرمربی پرتغالی‌اش انجام می‌دهد می‌توان تیم ملی بسکتبال را یک تیم موفق دانست. هزینه‌های تیم ملی فوتبال سرسام آور است از دستمزد کلان کی‌روش که بگذریم هزینه‌های اردوهای خارجی این تیم سربه فلک می‌زند اما تیم ملی فوتبال وقتی به جمع ۸ تیم برتر آسیا می‌رسد برخی از جمله عادل فردوسی‌پور جشن می‌گیرند و می‌گویند خوب بازی کرده‌ایم!

انگار حضور در جمع ۸ تیم برتر آسیا برای فوتبال یک موفقیت است و سومی تیم ملی بسکتبال در آسیا یک شکست! مگر از تیم ملی فوتبال انتظار نداشتیم که با کی‌روش قهرمان شود؟ مگر با مربی ایرانی در جام ملت‌های آسیا در رشته فوتبال هم به این مرحله نرسیده بودیم پس چرا ناکامی فوتبال موفقیت تلق می‌شود اما سومی بسکتبال یک شکست محسوب می شود؟!

باید به بسکتبالیست‌های پرتلاش خسته نباشید گفت. تیم ملی بسکتبال در آسیا سوم شد و امیدواریم که این رشته بتواند در راه سخت المپیکی شدن مجوز حضور در برزیل را بگیرد. به محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال هم خسته نباشید می‌گویم او خودش یکی از اهالی همین رشته ورزشی است و مثل کفاشیان از دو میدانی نیامده تا فوتبال را اداره کند! به هر حال بسکتبال ایران حداقل در مقایسه با تیم ملی فوتبال نتیجه قابل قبولی گرفت هرچند به بسکتبال هم ایرادهای زیادی وارد است اما آسمان‌خراش‌های ایرانی حداقل یک مقام سوم و مدال برنز برای ایران آوردند و شاید یک دهم تیم ملی فوتبال برای ورزش کشور هزینه داشتند.


انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان