۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طولانی‌ترین اردوی جهادی کشور به کارخود پایان داد+تصاویر
کد خبر: ۱۱۳۸۶۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طولانی‌ترین اردوی جهادی کشور به کارخود پایان داد+تصاویر

دانشجویان جهادی «طلایه داران عشق» روز گذشته به کار خود در طولانی‌ترین اردوی جهادی کشور در روستای محروم سرلیل بلوردکان لنگرود پایان دادند.

طولانی‌ترین اردوی جهادی کشور  به کارخود پایان داد+تصاویر

به گزارش خبرنگار صبح قزوین از رشت، ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد لنگرود فعالیت جهادی خود را از چهارم مرداد در روستای محروم سرلیل بلوردکان لنگرود آغاز کردند، روز گذشته با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، مسئولین بسیج دانشجویی استان و  مردم روستا با برگزاری اختتامیه، به کار این اردو خود پایان دادند.

 

حق بین، فرمانده لشکر قدس گیلان روز گذشته در اختتامیه گروه جهادی «طلایه داران عشق» در مسجد این روستا، با اشاره به حجم گسترده کارهای انجام شده، از تلاش و پیگیری های رئیس دانشگاه آزاد لنگرود  و بسیج دانشجویی این دانشگاه تشکر کرد.


وی با اشاره به تاثیرات فرهنگی اردوهای جهادی گفت: بچه های بسیج عاشقانه و بدون چشم داشت مالی در طی این دو ماه نهایت تلاش خود را برای محرومیت زدایی در این روستا انجام دادند.


فرمانده لشکر قدس گیلان با اشاره به این که محرومیت این روستا ما را به یاد روستاهای مرزی ارومیه می‌اندازد، گفت: انجام کارهای این چنینی بسیج،باعث رشد و تعالی بیش از پیش کشور می‌گردد.

 

رضا حق بین، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد  لنگرود نیز با اشاره به کارهای انجام داده شده، گزارشی مختصر از این اردو ارائه داد.

 

وی با بیان این که۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد لنگرود به طور گردشی به مدت دو ماه در این عرصه ها حضور داشتند، گفت:در طول این دو ماه مسجد نیمه ساختی که فقط دیوارهای بیرونی مسجد بنا شده بود، توسط بچه های جهادی به طور کامل ساخته و آماده شد.

 

وی تهیه و نصب راویز، گچ کاری مسجد، تهیه و نصب سنگ مسجد، سیمان کاری دیواره های مسجد و حفاری پشت مسجد برای دفع آب را مهم ترین و بزرگترین  فعالیت گروه جهادی طلایه داران عشق عنوان کرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد  لنگرود گفت: تعمیر و نصب سنگ غسالخانه از دیگر پروژه های بزرگ عمرانی بسیج در روستای سر لیل بود.


حق بین پروژه آب رسانی و بهسازی منبع آب، ساخت حوضچه ۲در ۱ در شش کیلومتری روستا از چشمه ای در مسیری صعب العبور، برطرف کردن شکستگی منبع ۲۰ هزار لیتری و سنگ فرش آن را از پروژه های دیگر انجام گرفته در روستا نام برد.

 

وی نصب تابلوی ورودی روستا، برگزاری جشن ها و مولودی ها طی این دو ماه، برگزاری کلاس های مختلف درسی، هنری، علمی و ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی والیبال و پینگ پنگ، ویزیت رایگان اهالی سر لیل با همکاری سپاه لنگرود، برگزاری کلاس های هلال احمر، دیدار با تنها جانباز روستا، نشست صمیمی با اهالی روستا، کمک به دیگر گروه های جهادی، تعامل و همکاری با سازندگی سازمان و سپاه، برگزاری کلاس های شیعه واقعی و ویژگی های آن را از دیگر برنامه های اجرا شده در روستای سرلیل عنوان کرد.

 

وی ضمن تشکر از همکاری و دلگرمی‌های رئیس دانشگاه آزاد لنگرود و حمایت های سایر مسئولین شهرستانی و دانشجویان این دانشگاه افزود: دانشجویان بسیجی حتی در زمان امتحانات هم در اردو حضور داشتند.

 

حق بین ضمن تشکر و آرزوی پیروزی و سربلندی برای دانشجویان جهادی گفت: صبر و طاقت مثال زدنی دانشجویان بسیجی در این اردوی جهادی در منطقه محروم سر لیل، زبان زد عام و خاص بود.


وی حضور خیران شرق استان گیلان را در این امر خدا پسندانه مورد تقدیر قرار داد و گفت: با توجه به اینکه دانشجویان بسیجی فی سبیل الله در این اردو مشغول به فعالیت بودند، با کمک بسیاری از مصالح توسط خیران، چندین میلیون تومان در این پروژه ها صرفه جویی شده است.

 

مسئول گروه جهادی طلایه دران عشق خاطرنشان کرد: مستند گروه جهادی «طلایه داران عشق» دانشگاه آزاد لنگرود ساخته می‌شود و در شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان