۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تقدیر از نخبگان علمی زرتشتی در سومین جایزه دکتر «مینا ایزدیار»
کد خبر: ۱۱۳۸۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تقدیر از نخبگان علمی زرتشتی در سومین جایزه دکتر «مینا ایزدیار»

برگزیدگان سومین جایزه علمی دکتر «مینا ایزدیار» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور معرفی شدند.

تقدیر از نخبگان علمی زرتشتی در سومین جایزه دکتر «مینا ایزدیار»

برگزیدگان سومین جایزه علمی دکتر «مینا ایزدیار» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور معرفی شدند.

به گزارش سرویس علمی صبح قزوین ، سومین دوره جشنواره «دکتر مینا ایزدیار» با تقدیر از دکتر فرهاد خراشه و دکتر سینا ایزدیار و فردوس کاویانی به عنوان برگزیدگان و نام‌آوران این جشنواره برگزار شد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این جشنواره که با حضور جمعی از برگزیدگان علمی در انجمن زرتشیان ایران برگزار شد، با اشاره به تاریخ درخشان و ارزش‌های انسانی کشورمان، جوانان را اصلی‌ترین سرمایه‌های این کشور دانست و افزود: اگر این نگرش و فرهنگ که جوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و نه نفت و گاز، در اقتصاد مسلط شود می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات کشور شود.

وی با اشاره به تخصیص بودجه بیش از 200 میلیون تومانی ‌به صورت پژوهانه برای کرسی پژوهشی دکتر مینا ایزدیار گفت: هنگام صحبت از پژوهش،‌ باید هزینه‌های لازم اختصاص داده شود. معاونت علمی و فناوری هم‌اکنون به عنوان سازمان پیشرو در زمینه اعطای پژوهانه به پژوهشگران کشور، تا کنون بیشترین میزان تسهیلات پژوهشی را در اختیار آنان قرار داده است.

دکتر اسفندیار اختیاری، دبیر سومین جشنواره دکتر مینا ایزدیار هم با بیان اینکه نخبگان یک کشور الماس‌های آن کشور هستند، گفت: نخبگانی که برای ایده و فکرشان و نیز انسانیت تلاش می‌کنند، الماس‌های تراشیده کشور هستند.

وی افزود: ما نخبه زیاد داریم، ولی الماس‌های تراشیده‌ای چون روانشاد دکتر مینا ایزدیار بسیار کم هستند.

اختیاری با بیان توضیحاتی در مورد جشنواره دکتر مینا ایزدیار گفت: در جشنواره نخست تنها بخش علمی مطرح بود در دوره دوم بخش فناوری (تکنولوژی) نیز به جشنواره افزوده شد، امسال نیز بخش هنر به جشنواره دکتر مینا ایزدیار افزوده شده است.

زنده یاد دکتر «مینا ایزدیار»، پزشک فرهیخته و چهره‌ای ماندگار به نیکنامی در حوزه هماتولوژی است که در 31 خرداد سال 1392 پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان، دیده از جهان فرو بست. وی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس سابق بخش خون و سرطان مرکز طبی اطفال، بنیانگذار انجمن تالاسمی ایران (در سال 1368) و رئیس سابق این انجمن بود که خدمات ارزشمندی برای بیماران تالاسمی و همچنین تربیت پزشکان و متخصصان جامعه پزشکی بالینی و آزمایشگاه پزشکی کشور ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان