۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگان مجلس در حال بررسی استیضاح ظریف هستند/ برخورد منفعلانه دستگاه دیپلماسی ایران زمینه جسارت عربستان را فراهم کرد
کد خبر: ۱۱۳۷۶۹ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

نمایندگان مجلس در حال بررسی استیضاح ظریف هستند/ برخورد منفعلانه دستگاه دیپلماسی ایران زمینه جسارت عربستان را فراهم کرد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: انفعالی برخورد کردن سیاست خارجی ما زمینه جسارت عربستان را فراهم کرد در همین راستا نمایندگان مجلس در حال بررسی استیضاح ظریف هستند.

نمایندگان مجلس در حال بررسی استیضاح ظریف هستند/ برخورد منفعلانه دستگاه دیپلماسی ایران زمینه جسارت عربستان را فراهم کرد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص نگاه دستگاه سیاست خارجی کشورمان اظهار کرد: از ابتدا نوع مدیریت دستگاه دیپلماسی ما در خصوص برخورد با آمریکا و ایادی آنها چون عربستان سعودی برخوردی انفعالی بود.
وی در ادامه افزود: در داستان هجمه عربستان به یمن، جان کری وزیر امور خارجه نگران عکس العمل قدرتمندانه ایران در خصوص حمایت از یمن بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: بنابراین جان کری با وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفته و می‌گوید در موضوع حمله عربستان به یمن ورود پیدا نکنید ما این کشور را مجبور به عقب نشینی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: در صورتی که دستگاه دیپلماسی کشورمان این موضوع را مدنظر قرار نداد که با نرمش در مقابل آل سعود آنها جسورتر شده و حمله خود را به یمن افزایش می‌دهند.
این نماینده مجلس یادآور شد: همین نرمش ایران در سیاست خارجی زمینه‌ای شد تا آنها اجازه ورود کشتی کمک‌های انسان دوستانه ایران را به یمن ندهند.
وی با اشاره به وقوع حادثه منا بیان کرد: موذی گری عربستان سعودی زمینه‌ای برای برخورد بی‌ادبانه در فاجعه مِنا شد، آنها با سنگدلی مجروحین این حادثه را رها کردند تا به شهادت رسیدند.
متاسفانه هیئت رئیسه مجلس نگاهشان با ما همراه نیست
حسینی با انتقاد از اینکه چرا باید سعودی‌ها به وزیر امور خارجه و وزیر ایران اجازه ملاقات ندهند، تصریح کرد: رفتار نادرست دستگاه دیپلماسی ما، اقتداری از خود به نمایش نگذاشته تا عربستانی‌ها جرات برخورد نامناسب با ایران را نداشته باشند.
وی افزود: سران دولت سعودی در این مدت از ایران ضعف مشاهده کرده اند، ایران قدرتمندی که در یک زمانی بزرگترین کشورها را به پای میز مذاکره می‌کشاند امروز باید وزیر امور خارجه عربستان به ما بی اعتنایی کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه عربستان امروز رویکرد استقامت و پایداری را در دولت یازدهم نمی‌بیند، عنوان کرد: دولتی که بتواند در برابر هجمه دشمن مقاومت کند، انفعالی برخورد کردن سیاست خارجی ما زمینه جسارت عربستان را فراهم کرد و این بی‌ادبی‌ها را انجام دهند.
وی گفت: نمایندگان مجلس در حال بررسی استیضاح آقای ظریف هستند و این موضوع در مجلس مطرح شده است.
این کارشناس سیاسی در خصوص دست دادن وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور اوباما ابراز کرد: اگر حتی این موضوع هم اتفاقی صورت گرفته باشد این سوال مطرح است که آیا به دست چدنی که به کشتار و نسل کشی مسلمانان مشغول است باید دست داد؟
وی بیان کرد: شهید رجایی زمانی که کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا از وی تقاضای ملاقات کرد، گفت ملت و رهبر من اجازه ملاقات با شما را نداده است.
این نماینده مجلس اذعان کرد: متاسفانه جریانی در دولت حاکم شده که نگاه انقلابی و ایستادگی در برابر زورگویی‌ها را قبول ندارد تا بتواند پیام ملت ایران را به طور کامل به جهان منتقل کند.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس نگاهشان با ما همراه نیست و نمی‌توان گفت با این نگاه بتوان اعلام موضع قدرتمندانه‌ای در خصوص عملکرد دستگاه سیاست خارجی در مجلس داشت.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

امیر / ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

حالا ببینم دستگاه دیپلماسی دلواپسان توی اون هشت سال چکار کرد؟! دکتر ظریف دیپلمات هستند نه مثل بعضی آقایون خروس جنگی
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان