۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیکر حجاج جان‌باخته فعلا به شهرستان‌ها نمی‌رود/ در انتظار DNA
کد خبر: ۱۱۳۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پس از انتقال به کشور

پیکر حجاج جان‌باخته فعلا به شهرستان‌ها نمی‌رود/ در انتظار DNA

پیکرهای ۱۰۴ زائر جان‌باخته ایرانی پس از انتقال به کشور، برای تشخیص هویت از طریق آزمایش DNA به پزشکی قانونی منتقل شدند.

پیکر حجاج جان‌باخته فعلا به شهرستان‌ها نمی‌رود/ در انتظار DNA
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، پرواز شهدای منا شب گذشته آن‌قدر با تاخیر انجام شد که صبح امروز (شنبه) به تهران رسید. مسوولان حج و زیارت علت آن را زمان‌بر بودن تشریفات قانونی برای خروج از عربستان عنوان کردند، اما با وجود آن‌همه زمانی که صرف شد تا تشریفات طولانی انجام شود، اما در تهران پرده از اشتباه دیگر سعودی‌ها برداشته شد که نیروهای ویژه امدادی را مجبور کرد پیکرهایی که قبلا در عربستان شناسایی شده بودند، بار دیگر برای تعیین هویت به پزشکی قانونی بفرستند.

برچسب مشخصاتی که روی تابوت‌ها (ظاهرا توسط سعودی‌ها در فرودگاه جده نصب شده بود) زده شده، با هویت زائران جان‌باخته و همچنین اسامی در اختیار گروه تحویل‌گیرنده در فرودگاه مهرآباد تطابق نداشت.

برای همین قرار شد پیکر آن 104 زائر فعلا به شهرستان‌ها منتقل نشود و به پزشکی قانونی برود تا از طریق آزمایش DNA تشخیص هویت شوند.

این اتفاق در حالی روی داده که همراهان آن جان‌باختگان که با پرواز بعدی از جده خود را به تهران رسانده‌اند قرار بود امروز (شنبه) همراه با آن پیکرها به شهرهای خود منتقل شوند تا در مراسم ادای احترام و استقبالی که فردا (یکشنبه) در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد، حضور داشته باشند.

سوء مدیریت عربستان بار دیگر در شرایطی که ایران یک هفته است به انتظار ورود پیکر شهدای منا نشسته، باعث شده اجرای امور مربوط به جان‌باختگان فاجعه تلخ منا با تاخیر و چالش همراه شود.

همچنین ایران در حال حاضر 360 پیکر دیگر در عربستان دارد که معلوم نیست آن‌ها و به خصوص زائرانی که تشخیص هویت نشده‌اند، چگونه و با چه شرایطی به کشور منتقل خواهند شد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان