۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مصرف بیش از حد شیرینی‌های قنادی و ماکارونی باعث کبد چرب می‌شود
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

یک دستیار تخصصی طب سنتی:

مصرف بیش از حد شیرینی‌های قنادی و ماکارونی باعث کبد چرب می‌شود

یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: مصرف بیش از حد غذاهای غلیظ مانند کله پاچه، ماکارونی، لازانیا، پاستا، بامیه، فست فودها، برنج و شیرینی‌های قنادی در بروز کبد چرب موثر است.

مصرف بیش از حد شیرینی‌های قنادی و ماکارونی باعث کبد چرب می‌شود
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، فاطمه نجات بخش درباره کبد چرب اظهار داشت: کبد چرب از متداول ترین بیماری‌های کبدی است و تجمع چربی از خصوصیات اصلی این بیماری محسوب می‌شود.
به گفته وی تجمع چربی در کبد موجب تسریع در بروز التهاب و در موارد پیشرفته موجب سیروز کبدی می‌شود. می‌توان گفت که 30 درصد افراد جامعه ایرانی مبتلا به کبد چرب غیر الکلی هستند.
این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: نقش تغذیه در کنار راه‌های درمانی بسیار نقش پررنگی دارد که این مسئله هم در طب سنتی و هم در طب نوین بسیار حائز اهمیت است.
نجات بخش بیان داشت: دستورات تغذیه‌ای برای درمان کبد چرب بسیار گسترده تر از طب کلاسیک است. در مکتب طب سنتی ایران برای پیشگیری از بیماری‌های کبدی و درمان آن دستورات غذایی اختصاصی بیان شده است.
وی ادامه داد: کبد چرب به دلیل بروز سوءمزاج سرد و تر رخ می‌دهد که دستورات ویژه ای برای آن بیان شده است, البته باید به این نکته اشاره کرد که تغذیه اختصاصی کبد بسیار در طب سنتی بسیار فرتر از طب نوین است.
این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: استفاده بیش از حد غذاهای با طبع سرد احتمال بروز کبد چرب را افزایش می‌دهد، به خصوص اگر فردی دچار مشکلات گوارشی باشد غذاهایی با طبع سرد بیشتر مشکل آفرین است.
نجات بخش گفت: مصرف انواع ترشی, لبنیات، به ویژه ماست و دوغ، میوه‌های طبع سرد, مصرف آب همراه با غذا, مصرف بیش از حد آب یخ مصرف بیش از حد غذاهای غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، پاستا، بامیه، فست فودها، برنج و ماهی در بروز کبد چرب موثر است.
این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد شیرینی‌های مصنوعی و قنادی چرب و خیلی شیرین خود در بروز کبد چرب موثر است.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان