۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون ملی اضافه می‌شود
کد خبر: ۱۱۲۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت:

۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون ملی اضافه می‌شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت از تصمیم این وزارتخانه برای ورود دو واکسن جدید به برنامه واکسیناسیون ملی خبر داد.

۲ واکسن به برنامه واکسیناسیون ملی اضافه می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، محمدمهدی گویا در این‌باره گفت: بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در کودکان عبارتند از دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت ‌B، سل، سرخک، سرخجه و هموفیلوس آنفلونزای تیپ B که واکسن آنها در کشور وجود دارد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم که دو واکسن را در برنامه ایمن‌سازی کشور بسته به اهمیت و تعداد موارد آنها وارد کنیم. واکسن عفونت‌های «روتا ویروس» که عامل ایجاد ‌اسهال است و همچنین واکسن «پونوموکوک» که باعث عفونت شدید در دستگاه تنفس و خون است. این دو واکسن قرار است در آینده در داخل کشور استفاده شوند.

گویا درباره میزان کاهش موارد ابتلا به سرخک در کشور به علت استفاده از واکسن آن گفت: ما سالانه 11 هزار مورد ابتلای به سرخک داشتیم که بعد از ایمن‌سازی سراسری موارد ابتلا به آن به کمتر از 200 مورد در سال رسیده است. ما انتظار داریم با برنامه‌های تکمیلی حتی این 200 مورد را هم به حداقل ممکن برسانیم.

وی همچنین با بیان اینکه واکسن فلج اطفال تزریقی به آرامی باید جایگزین نوع خوراکی آن شود، اظهار کرد: واکسن فلج اطفال تزریقی از هفته گذشته در برنامه ایمن‌سازی کشور قرار داده‌ شده است که در حقیقت مکملی برای نوع خوراکی آن است. هدف از ورود آن، برداشتن آخرین قدم‌های ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور است.

وی تاکید کرد: اگر موارد بیماری فلج اطفال در کشوری تا سه سال به صفر رسیده باشد، باید کم‌کم واکسن تزریقی فلج اطفال را جایگزین خوراکی کنند اما این روند باید مرحله به مرحله صورت گیرد. اول این واکسن تزریقی به خوراکی اضافه می‌شود و کم‌کم جایگزین نوع خوراکی آن می‌شود.


انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان