۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسانه ها، ساده زیستی را در جامعه ترویج دهند
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر ارشاد:

رسانه ها، ساده زیستی را در جامعه ترویج دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کشوری که پیروان حضرت علی(ع) سالیان زیادی در تحریم های ظالمانه به سر برده اند باید در محتوای شعر، متون ادبی، نمایشنامه ها، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی به جای اشرافی گری، مروج ساده زیستی باشد.

رسانه ها، ساده زیستی را در جامعه ترویج دهند
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، «علی جنتی» شامگاه پنجشنبه در آستانه عید غدیر و در پانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در بناب، افزود: محتوای رسانه ها باید در جهت سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشد تا بتوانیم در عمل همان گونه که امیر المومنین(ع) سفارش می فرمود، عمل کنیم.
وی گفت: امیرالمومنین(ع) در میان نامه ها و سخنرانی های گران بهایی که در کتاب نهج البلاغه دارد، ما را به تقوا، پارسایی و ساده زیستی و کمک به همنوعان دعوت می کند.
وی اظهار کرد: واقعیت این است که امروز جامعه ما با وجود همه تلاش هایی که در سطوح مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی انجام می دهد دچار برخی انحطاط های اخلاقی است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوعی وارستگی، پارسایی و دوری از دنیا طلبی و دوری از ریاست طلبی و شهرت طلبی در بین همه ما وجود داشت حتی در روزهای اول انقلاب با کار در یک دستگاه دولتی چشمداشت حقوق نداشتیم و معتقد بودیم که برای خدمت به مردم انقلاب کرده ایم.
وی افزود: اما امروزه برخی ها با برگزاری مسابقه برای کسب ثروت و مال و چه بسا مال نامشروع، ثروت های میلیاردی به غارت رفته از اموال این ملت و موارد متعدد دیگر نشان دهنده آن است که از شعارهایی که داده ایم، فاصله گرفته ایم.
جنتی افزود: چرا به 11 میلیون فقیر حاشیه نشین و میلیون ها جوان تحصیل کرده بیکار که نمی توانند ازدواج کنند و مسکن اختیار کنند و هزاران فساد و اعتیاد که گریبان گیر آنها می شود، نگاه نمی کنیم.
وی افزود: ما مفتخریم که شعار ما شعار حکومت اسلامی و حکومت عدل علی (ع) است اما افسوس که از آن، باز مانده ایم.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر غدیریه نهم مهر سال جاری با بیش از 500 قطعه شعر ارسالی از سوی شاعرانی از 26 استان کشور در مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب برگزار شد.
شهرستان بناب با 140 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. در این شهرستان ولایت مدار بیش از 10 هزار نفر دانشجو و 700 نفر طلبه در حال تحصیل هستند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان