۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آیت‌الله یزدی; بیانات محکم، مقتدر و صریح رهبر معظم انقلاب سبب عقب‌نشینی رژیم آل‌سعود شد‌
کد خبر: ۱۱۲۴۱۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله یزدی; بیانات محکم، مقتدر و صریح رهبر معظم انقلاب سبب عقب‌نشینی رژیم آل‌سعود شد‌

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرافکنی رژیم سعودی در فاجعه مِنا گفت: بیانات محکم، مقتدر و صریح مقام معظم رهبری سبب شد تا رژیم آل‌سعود رویه غلط خود را اصلاح و برای شناسایی اجساد و مفقودین همکاری کند.

آیت‌الله یزدی; بیانات محکم، مقتدر و صریح رهبر معظم انقلاب سبب عقب‌نشینی رژیم آل‌سعود شد‌

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که در حادثه منا کشته شدند، شهید محسوب می‌شوند چون در راه اسلام و در حرم امن الهی جان خود را از دست دادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرافکنی رژیم سعودی در حادثه منا افزود: بیانات محکم، مقتدر و صریح مقام معظم رهبری سبب شد تا رژیم آل‌سعود رویه خود را اصلاح و برای شناسایی اجساد و مفقودین همکاری کند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: کمک به فقرا یک کار شرعی و وظیفه همه مردم است، تأسیس کمیته امداد توسط امام خمینی (ره) یکی از اقدامات ماندگار امام راحل است که امروز توسعه پیدا کرده و ساماندهی شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: تشکیل هیئت امنای جدید کمیته امداد و تغییری که در مدیریت این نهاد مهم ایجاد شد، اقدام مناسبی است چون با همفکری و همکاری اقدامات سازنده تری انجام می‌شود ونتیجه آن سرعت بخشی به رفع نیازمندان جامعه است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: جامعه ما مردم خیر و زیادی دارد و هیچ کشوری همانند مردم کشورمان در زمینه کار خیرمشارکت چشم‌گیری ندارند، در طبیعت جامعه کمک به محرومان و رفع نیازهای مستمندان وجود دارد که این موضوع بسیار شایسته‌ای است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری خیران در زمینه رفع نیازهای محرومان جامعه گفت: اگر خیران در زمینه مدرسه‌سازی به کمک دولت نمی‌آمدند دولت نمی‌توانست وضع مدارس را ساماندهی کند و در زمینه احداث مدارس موفق نمی‌شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: باید از ظرفیت خیران در زمینه کمک به محرومان جامعه به خوبی استفاده شود؛ کمیته امداد نیز با همکاری خیران و ثروتمندان محرومیت جامعه را ریشه‌کن کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر جلوگیری از اسراف و لزوم ساده‌زیستی عنوان کرد: کمیته امداد باید در زمینه کوچک‌سازی فعالیت‌های خود تلاش کند چون در برخی از مواقع گسترش فعالیت‌ها کارساز نیست، روحیه تجمل‌گرایی در کشورمان گسترش پیدا کرده که این موضوع مناسبی نیست.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت جامعه تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم افزایش جمعیت تاکید کردند، چون کشورمان یک کشور غنی در همه زمینه‌ها است، نیروی جوان و امکانات و منابع مناسب زیادی وجود دارد و توانایی اداره جمعیت بیشتر را دارد.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام کمیته امداد در زمینه رفع مشکل بیکاری گفت: باید تلاش کنیم، تا مشکل بیکاری جوانان به صورت کامل و ریشه‌ای رفع شود، جوانان جامعه دارای استعداد و ظرفیت‌های زیادی هستند که باید از این استعدادها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام/

R41369/P41362

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان