۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید نگهداری از سالمندان در خانواده را ترویج دهیم
کد خبر: ۱۱۲۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

باید نگهداری از سالمندان در خانواده را ترویج دهیم

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید نگهداری از سالمندان در خانواده را ترویج دهیم.

باید نگهداری از سالمندان در خانواده را ترویج دهیم
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز جهانی سالمند اظهار داشت: در حال حاضر 8.2 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند که جمعیتی بالغ بر 6 میلیون و 250 هزار نفر را شامل می‌شوند و آمار زنان در این تعداد بیشتر از مردان است.
وی افزود: استان گیلان با 11 درصد دارای بیشترین سالمند است و استان سیستان و بلوچستان با 4 درصد کمترین تعداد سالمند را داراست و قیمت تمام شده برای نگهداری یک سالمند در مراکز استاندارد، بین 900 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومان به‌صورت ماهیانه است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین سالمندانی که قدرت مالی تامین زندگی خود را نداشته باشند در مراکز ما تحت پوشش هستند و یارانه 360 هزار تومانی به آنها تعلق می‌گیرد. برای سالمندانی که در خانواده نگهداری می‌شوند نیز، مبلغی به عنوان یارانه کمکی به خانواده داده می‌شود و ما سعی می‌کنیم که حالت دوم ترویج داده شود؛ در غیر این صورت سالمندان بیشتر آسیب می‌بینند.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه نگاه به سالمندی چند جانبه است و مقوله‌های سلامتی، اجتماعی، حفظ کرامت، و ارائه خدمات تخصصی به آنها را دربرمی‌گیرد، افزود: ما در تعامل با وزارت بهداشت به‌دنبال تدوین سند سالمندی هستیم و امیدواریم نقاط اختلاف در این خصوص تا پایان مهرماه حل و فصل شود.
وی در پایان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری هستند؛ حدود یک میلیون و 500 هزار نفر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هستند و حدود 600 هزار نفر از سالمندان نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی‌اند که با این ارقام تعدادی از سالمندان تحت پوشش هیچ‌یک از دستگاه‌های حمایتی قرار ندارند که درصد دقیق آن باید مشخص شود.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان