۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مربی بزرگ باشد بازیکن جرات تایم اوت گرفتن ندارد/ کواچ نباید برود
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران:

مربی بزرگ باشد بازیکن جرات تایم اوت گرفتن ندارد/ کواچ نباید برود

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه تنها بازگشت ولاسکو می‌تواند شرایط را بازگرداند، گفت: از نظر والیبالی برکناری کواچ کار درستی نیست و باید یک مربی بزرگ مثل گاییچ را در کنار وی قرار دهیم.

مربی بزرگ باشد بازیکن جرات تایم اوت گرفتن ندارد/ کواچ نباید برود
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، ایرج مظفری درباره شرایط تیم ملی والیبال در جام جهانی عنوان کرد: من برای کواچ احترام زیادی قایل هستم چونکه بازیکن بزرگی بوده و مدال طلای المپیک را کسب کرده است ضمن اینکه کواچ بسیار صادق است. به نظر من توانمندی او در باشگاه بیشتر از تیم ملی است و برای حرف خودم دلیل دارم.

وی یادآور شد: وقتی در باشگاه در یک پست ضعف داشته باشیم می توانیم با خرید بازیکن آن مشکل را رفع کنیم اما در تیم ملی باید بازیکن را برای آن پست بسازیم که این توانمندی را کواچ نداشت اما ولاسکو این کار را کرد. او تیم ملی ب را تشکیل داد و بازیکنانش را هم خودش انتخاب کرد. البته ولاسکو استثنا است و نمی‌تواند کواچ را با او مقایسه کرد. زمان ولاسکو ما ۳۰ بازیکن را ظرف دو سال در تیم ملی دیدیم اما در دوره کواچ در مجموع ۱۵، ۱۶ بازیکن پیراهن تیم ملی را پوشیدند.

کارشناس والیبال ادامه داد: وقتی او را انتخاب کردیم باید یک مربی بزرگ را کنارش قرار می‌دادیم. پیشنهاد من این است که زوران گاییچ را برای تیم ملی بیاورند. چون هم مربی بزرگی است و هم شخصیت بالایی دارد. ضمن اینکه سرمربی کواچ هم بود. این کار را لهستان و ایتالیا هم انجام داده‌اند. اگر او قبول کند و بیاید مطمئن هستم آنالیزور و دیگر مربیان روی نیمکت هم تغییر خواهند کرد. ما روی نیمکت مربیان بزرگ نداشتیم. حتی در ابتدای ست پنجم با لهستان بخاطر اینکه ارنج را دیر اعلام کرده بود مربی ما کارت قرمز گرفت که نه من و نه دیگران متوجه این قضیه نشدیم.

مظفری درباره اینکه گفته می شود کواچ از تیم ملی کنار گذاشته می شود، گفت: از نظر والیبالی این تصمیم اشتباه است. هر کسی بیاید اگر نتیجه نگیرد که می‌گوید وقتم کم بوده است و اگر نتیجه بگیرد هم که به راحتی همه چیز به نام وی تمام خواهد شد. غیر از ولاسکو به هیچ عنوان آوردن مربی دیگر به نفع تیم ملی نیست.

وی با اشاره به مشکلات بین بازیکنان و مربی تیم ملی بیان کرد: مربی بزرگ داشته باشیم دیگر چهار پنج بازیکن جرات این را نخواهند که روی سر مربی بریزند که درخواست تایم اوت یا ویدیو چک کند. متاسفانه ظریف را بخاطر یک تنش کوچک کنار گذاشتند. آرمین تشکری جزو بهترین سرعتی‌های ایران است اما در تیم ملی نبود، یا چرا معنوی‌نژاد فرصت بازی پیدا نکرد؟ ما بیشتر از دو سال است فقط با ۱۰ نفر بازی می‌کنیم. چرا در بازی‌های بی اثر از ذخیره‌ها استفاده نشد؟

سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران همچنین گفت: وقتی کواچ برای بازیکن جریمه نقدی تعیین می‌کند مشخص است که در تیم چه خبر بوده. اگر مربی بزرگ در تیم ملی داشتیم هرگز از این اتفاقات را شاهد نبودیم. من نمی‌خواهم طوری مطرح کنم که به بازیکنان بر بخورد. این را هم بگویم وقتی در پوستر جام جهانی تنها تصویر معروف را دیدم خیلی ناراحت شدم. والیبال یک ورزش گروهی است و باید همه بازیکنان در این پوستر قرار می‌گرفتند.

مظفری تصمیم داورزنی برای استفاده از نظرات پیشکسوتان را خوب دانست و ادامه داد: این کار قشنگی است که انجام می‌گیرد و امیدوارم که از نظرات آنها استفاده شود. والیبال ما هم در شرایط عالی قرار دارد و هم در شرایط خطرناک. به نظرم باید لیگ را کوتاه‌تر برگزار کنیم و حتی تعداد تیم‌ها را کاهش دهیم و جام حذفی را برگزار نکنیم تا بازیکنان آسیب نبینند. ما باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. در این برخی از همکاران ما هم منافع شخصی را فراموش کنند تا بهترین تصمیم برای والیبال گرفته شود.


انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان