۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ماهانه ۶۰ میلیون تومان هزینه نگهداری ورزشگاه سردار آزادگان/ در تامین هزینه‌ها با مشکل جدی روبرو هستیم
کد خبر: ۱۱۲۰۸۷ نویسنده: خیراله فخاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر مجموعه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان:

ماهانه ۶۰ میلیون تومان هزینه نگهداری ورزشگاه سردار آزادگان/ در تامین هزینه‌ها با مشکل جدی روبرو هستیم

مدیر مجموعه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان گفت: هزینه نگهداری ورزشگاه بسیار سرسام‌آور است، هزینه این مکان ماهیانه تقریبا ۶۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

ماهانه ۶۰ میلیون تومان هزینه نگهداری ورزشگاه سردار آزادگان/ در تامین هزینه‌ها با مشکل جدی روبرو هستیم
خیراله فخاری، مدیر مجموعه 15 هزار نفری سردار آزادگان در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین در خصوص مشخصات این ورزشگاه اظهار کرد: این ورزشگاه بعد از تکمیل به یک دهکده تبدیل خواهد شد. حدود 60 هکتار زمین برای آن درنظر گرفته شده که در حال حاضر فقط 7 هکتار در تملک آن قرار دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: گنجایش اسمی این ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفر است ولی در عمل ۱۴۸۰۰ نفر گنجایش حقیقی دارد. زمین چمن، پیست دو‌و‌میدانی، سالن سرپوشیده سقف کوتاه و ساختمان 4 طبقه VIP تکمیل شده اما استخر قهرمانی، سالن دو‌و‌میدانی و سالن 5 هزار نفری نیمه‌کاره است.


فخاری گفت: مجموعه سردار آزادگان در سال 1386 کلید خورد و سال 1391 به صورت موقت توسط اداره ورزش‌و‌جوانان تحویل گرفته شد.
وی در خصوص امکانات ورزشی در این مجموعه بیان کرد: پیست تارتان دو‌و‌میدانی به مساحت چهار هزار متر مربع، زمین چمن، سالن‌های ورزشی- اداری و ... از نمونه‌ امکانات این مجموعه بشمار می‌آید. از دیگر امکانات می‌توان به بزرگ ترین و استاندارد ترین دکل‌های روشنایی کشور به ارتفاع ۵۰ متر و با ظرفیت ۱۵۰۰ لوکس نوری، نمایشگر یا اسکوربرد ورزشگاه تمام رنگی و قابلیت پخش ساعت و زمان بازی، اشاره کرد.


فخاری افزود: در زمین چمن، مسابقات لیگ دسته دو تیم کاسپین و بعضی از تیم‌های لیگ برتر استان و همچنین بعضی همایش‌های ادارات کل، نیروی انتظامی و همایش‌های صبحگاهی در این مجموعه برگزار می‌شود. 10 هیئت‌ فعال ورزشی که قبلا در ورزشگاه تختی فعالیت می‌کردند در حال حاضر در سالن‌های ورزشی- اداری مستقر هستند.
وی به فعالیت‌های ورزشی که در این ورزشگاه انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان مسابقاتی چون فوتبال، دوچرخه سواری، دو‌و‌میدانی و اسکیت برگزار می‌شود.


مدیر ورزشگاه سردار آزادگان در پاسخ به اینکه هزینه نگهداری این ورزشگاه از چه منبعی تامین می‌شود، توضیح داد: هزینه نگهداری ورزشگاه بسیار سرسام‌آور است، هزینه این مکان ماهیانه تقریبا 60 میلیون تومان تخمین زده شده است. هزینه‌های از قبیل نگهداری زمین چمن و تاسیسات و فیش‌های آب، گاز و برق وجود دارد که این هزینه‌ها توسط اعتباراتی که استانداری به اداره ورزش‌و‌جوانان تخصیص داده پرداخت می‌شود.
وی در همین مورد ادامه داد: ورزشگاه در بعضی مواقع، همچون قراردادهایی که با مجموعه‌های مختلف بسته می‌شود، درصدد درآمدزایی برمی‌آید که این مبلغ تنها 20 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.


فخاری اذعان کرد: نحوه اداره این مجموعه بصورت حاکمیتی است و در اختیار بخش خصوصی نیست بنابراین در تامین هزینه‌ها با مشکل جدی روبرو هستیم، بیشتر اماکن ورزشی استان در اختیار بخش خصوصی است اما به جهت بالابودن هزینه‌های این مجموعه، بخش خصوصی توان سرمایه گذاری در این ورزشگاه را ندارد.
وی ابراز کرد: در مجموع بخشی از اعتبارات این مجموعه توسط وزارت ورزش‌و‌جوانان و بخش اعتبارات عمرانی توسط استانداری تامین می‌شود و در اکثر مواقع به علت بدهی‌ها با قطعی برق، گاز روبرو هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده آقایان از این مجموعه، بانوان نیز بصورت مستمر در روزهای مشخصی از این مکان استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: قریب به دو سال است که دانشگاه علمی- کاربردی در رشته‎‌های تخصصی ورزشی همچون والیبال، فوتبال، دو‌و‌میدانی و ... با تعداد تقریبا 400 دانشجو در مجموعه ساختمان‌های VIP مشغول به فعالیت است.
فخاری در خصوص هزینه‌هایی که افراد باید برای فعالیت در این مجموعه پرداخت کنند، اظهار کرد: عموم مردم می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای از این مجموعه استفاده کنند اما اگر تیم‌ها بخواهند از این مکان استفاده کنند باید با این مجموعه قرارداد امضا کرده و هزینه پرداخت کنند که این درآمدها برای تامین بخشی از نیازهای مالی استفاده می‌شود.


وی در همین خصوص گفت: هیئت‌های ورزشی غالبا از امکانات این مجموعه بصورت رایگان استفاده می‌کنند و هزینه‌ای بابت این امکانات دریافت نمی‌شود.
مدیر ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان با اشاره به مشکلات این مجموعه توضیح داد: شرکت فزاینده متولی و مجری این پروژه بوده اما متاسفانه در بعضی موارد مواد فنی و قانونی در آن رعایت نشده و نواقصی در آن دیده می‌شود که بخشی از آن برطرف شده و بخشی دیگر هم با مکاتبات متعدد در حال مرتفع شدن است.


وی در همین مورد افزود: این مجموعه بدلیل وسعت آن و نیاز مبرم به نیروهای انسانی در زمینه خدمات، با مشکل مواجه است، هرچند افراد زیادی در این مکان در حال انجام وظیفه هستند اما تعداد آن‌ها کافی نیست. این امر مربوط به اداره ورزش‌و‌جوانان است و این اداره برای جذب نیرو با کمبود اعتبارات مواجه است.
فخاری ابراز کرد: با توجه به اینکه این ورزشگاه، تنها مجموعه‌ای است که جوانان می‌توانند تقریبا رایگان از آن استفاده کنند، باید در بحث اعتبارات حمایت بیشتری از این مجموعه صورت گیرد.


وی در مورد تعامل این مجموعه با اداره ورزش‌و‌جوانان خاطرنشان کرد: این اداره در مورد نظارت‌ها و اجرای برنامه‌ها حضور پررنگ و فعالی داشته است. مدیریت ورزشگاه سردار آزادگان زیر نظر اداره ورزش‌و‌جوانان بوده و اگر نیاز به انتقاد باشد علی رغم زیرمجموعه بودن، حرف خود را شفاف خواهیم زد.
فخاری در پایان یادآور شد: مدیریت مجموعه همه روزه در ساعات اداری پاسخگوی نیازهای متقاضیان است. افراد می‌توانند با مراجعه به دفتر مدیریت، درخواست خود را اعلام کرده و مدیریت پس از برنامه‌ریزی، امکانات مربوطه را در اختیار افراد قرار می‌دهد. نهایت سعی ما در جلب رضایت مردم است.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان