۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته ناجا توسط نیروی انتظامی استان/ کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل در قزوین
کد خبر: ۱۱۱۵۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی قزوین خبرداد

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته ناجا توسط نیروی انتظامی استان/ کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل در قزوین

فرمانده انتظامی قزوین از اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته ناجا خبرداد و افزود: این برنامه‌ها در سطح شهرستان‌های استان قزوین برگزار می‌شود.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته ناجا توسط نیروی انتظامی استان/ کاهش ۲۵ درصدی وقوع قتل در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست خبری فرمانده انتظامی استان قزوین درباره تشریح برنامه‌های هفته ناجا، پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی انتظامی قزوین برگزار شد.
سردار مهدی محمودی در این مراسم ابراز کرد: هفته ناجا از 11 تا 17 مهرماه، امسال با شعار "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش" برگزار می‌شود.
وی افزود: اولویت‌های ناجا در هفته نیروی انتظامی، جلب مشارکت مردمی و استقرار امنیت، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
فرمانده انتظامی قزوین اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع در موضوعات مختلف اجرا خواهد شد که شامل صبحگاه مشترک، دیدار با امام جمعه، استاندار، تجلیل از شهدای نیرو، اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، رزمی در دبیرستان‌های سطح استان، همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و تجلیل از افراد نمونه‌ در همیاریترافیکی می‌باشد.
محمودی یادآورشد: میزگردهای علمی و تخصصی با حضور اساتید انتظامی، ارائه خدمات درمانی در مراکز محروم، نشست با راهوران روستایی، مسابقه تیراندازی، مشاوره حقوقی، قضایی و انتظامی به مردم، جلسات آموزشی و کارگاه‌های تخصصی درمساجد، ادارات، محلات و دانشگاهها، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، راه‌اندازی شهرک ترافیک در برنامه های هفته ناجا پیش بینی شده است.
وی افزود: مراسم ورزش صبحگاهی در بوستان ملت، قرائت پیام مهر در مدارس، هم اندیشی فرماندهان و روسای پاسگاه‌ها با صنوف و شورای معتمدان، غبارروبی مزارشهدا، تجلیل از خادمان نماز و طرح نهضت روشنگری، راهپیمایی خانوادگی کارکنان از باراجین تا فدک و مانور شهری موتورسوران از برنامه های این هفته در استان است.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری در این هفته افزود: کلانتری 15 جانبازان که حدود 50 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، با زیربنای 350 مترمربع و با اعتباری حدود 2 میلیارد ریال در این هفته به بهره‌برداری می‌‎رسد.
محمودی اضافه کرد: بهره‌برداری از ساختمان اداری پلیس راهور در آبیک با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و ساختمان وظیفه عمومی در بویین‌زهرا با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این هفته است.
وی در ادامه از آمار 6 ماهه نیروی انتظامی استان به کاهش 19 درصدی سرقت در استان خبرداد.
فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: در بخش قاچاق کالا شاهد افزایش 30 درصدی انواع کشفیات قاچاق کالا بودیم و در خصوص کشفیات موادمخدر نیز افزایش 10 درصدی کشف انواع موادمخدر و افزایش 7 درصدی دستگیری‌ها در رابطه با جرائم مواد مخدر اشاره کرد.
وی اضافه کرد: در بخش تصادفات درون شهری کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی به ثبت رسیده است و در بخش تصادفات برون شهری نیز کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی ثبت شده است.
محمودی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته در مجموع تصادفات درون و برون شهری 201 نفر کشته شدند که این رقم در 6 ماهه نخست سال جاری به 168 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 209 هزار تماس با سامانه تلفنی 110 نیروی انتظامی گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1 درصد رشد داشته که 48 درصد از این تماس منجر به عملیات و 29 درصد نیز راهنمایی و ارشاد شده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش 25 درصدی وقوع قتل در استان بودیم، همچنین سرقت به عنف نیز 5 درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان