۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیین مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان
کد خبر: ۱۱۱۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

آیین مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان

آیین مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

آیین مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، 26 نفر از طلاب حوزه علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، اساتید و طلاب و روحانیون استان در سالن اجتماعات مسجدالنبی برگزار شد حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی، مدیریت حوزه علمیه قزوین در رابطه با برگزاری این مراسم بیان داشت: همه ساله طلاب مدارس علمیه بعد از پایان پایه 5 و توان پاسخگویی به شبهات دینی می‌توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.
وی تصریح کرد: این مراسم معنوی همه ساله به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر و عید مبعث در سراسر کشور و در شهر مقدس قم هم با حضور مراجع معظم تقلید باشکوه خاصی برگزار می‌شود.
مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک به طلابی که امروز ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند گفت: طلاب حوزه علمیه بیش از همه باید در همه امور زندگی خود تقوا را اولویت خود قرار داده و ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر نموده وبتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.
وی ادامه داد: امروز روحانیت در عرصه‌های مختلف تبلیغی نقش موثر و تاثیرگذاری دارند و حتی در ایام دفاع مقدس قشر روحانیت بیشترین نقش را داشته و به خوبی در تمام مراحل مختلف حضوری موثری داشته است.
ابراهیمی تصریح کرد: شهدای روحانیت دوران دفاع مقدس در کشور و در استان ما که بیش از 107 شهید روحانی خود گواه این است که روحانیت در تمام عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی تعیین کننده‌ای دارند.
وی ادامه داد: طلاب بعد از اینکه ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند و بعد از قرائت سوگند نامه سوگند یاد نمودند که به عنوان سربازی فداکار و تا اخرین نفس در راه اسلام وفادار باقی بمانند.
سپس 26 نفر از طلاب حوزه علمیه با حضور امام جمعه قزوین ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان