۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۵۸ دانش‌آموز قزوینی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند
کد خبر: ۱۱۱۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۰۵۸ دانش‌آموز قزوینی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعداد کل دانش‌آموزان استثنایی استان یک هزار و ۵۸ نفر می‌باشد که افراد دچار آسیب‌دیدگی شنوایی، ۳۶ درصد از دانش‌آموزان استثنایی استان را تشکیل می‌دهند.

۱۰۵۸ دانش‌آموز قزوینی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، هشتم مهر هر سال برابر سی ام سپتامبر، روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است.
هدف از این نام‌گذاری، ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، افزایش دانسته در خصوص زبان اشاره، آگاهی سیاست‌مداران همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن مواجه هستند.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسمی که به همین مناسبت در مراکز آموزشی ناشنوایان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل دانش‌آموزان استثنایی استان قزوین یک هزار و 58 نفر می‌باشد.
وی افزود: افراد دچار آسیب‌دیدگی شنوایی، 36 درصد از دانش‌آموزان استثنایی استان را شامل می‌شوند که با استفاده از فناوری‌های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.
قاسمی خاطرنشان کرد: تعداد 390 دانش‌آموز دچار آسیب دیدگی شنوایی به شیوه آموزش خاص و تلفیقی در استان تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: از مجموع دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شنوایی، 120 نفر در 3 مرکز خاص آموزش ناشنوایان تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: 270 دانش آموز کم شنوا و ناشنوا دیگر نیز در 200 مدرسه عادی به شیوه تلفیقی در کنار دانش‌آموزان عادی استان آموزش می‌بینند.
قاسمی با اشاره به اهداف برگزاری مراسم روز ناشنوایان بیان کرد: هر سال 8 مهر به مناسبت روز ناشنوایان در راستای ارتقاء فرهنگ ناشنوایان، توجه به زبان علم و اشاره و آگاهی مسئولین و عموم مردم از دستاوردها و مشکلاتی جامعه ناشنوایان در مدارس استثنایی ناشنوایان استان مراسمی برگزار می شود.
وی در ادامه گفت: تعداد 22 مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در استان مشغول به فعالیت هستند که دانش‎آموزان دارای معلولیت ذهنی، جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی در این مراکز آموزشی تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان بیان کرد: 5 مرکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز در استان فعالیت دارند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان