۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نباید مفاخر و نخبگان به دست فراموشی سپرده شوند
کد خبر: ۱۱۱۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نباید مفاخر و نخبگان به دست فراموشی سپرده شوند

ابوترابی فرد: باید با برنامه ریزی منطقی زمینه برقراری ارتباط با مفاخر و نخبگان و فرهیختگانی که از آن ها تجلیل می‌شود را فراهم کرد تا پس از مراسم به دست فراموشی سپرده نشوند بلکه از ظرفیت و توانمندی ارزشمند آن ها در زمینه های مختلف بهره مند شویم.

نباید مفاخر و نخبگان به دست فراموشی سپرده شوند

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد ، اظهارکرد: با آرزوی توفیق برای کسانی که با برگزاری جشنواره و همایش روز قزوین امکان شناخت بیشتر ظرفیت ها و میراث ارزشمند استان را فراهم کرده اند تشکر می کنیم که در این میان نقش نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، استاندار، شهردار، شورای شهر و نمایندگان مجلس بسیار برجسته است.

وی ادامه داد: شخصیت های ماندگار علم و توحید را در خود شاخص کرده اند و به جایگاه فاخر و ارزشمندی رسیده اند که موجب فخر و مباهات میهن اسلامی می باشد و گوی سبقت را در بسیاری از زمینه ها از دیگران ربودند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه تمام عالم طبیعت و تحولات گیتی ریشه در دانش دارد، گفت: همه نابسامانی‌های بشری ناشی از طغیان انسان ها می باشد و هر جا که فرصت وجود دارد تهدید هم هست که باید تلاش کرد تا از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای تعالی استفاده کرد.

این مسئول اذعان داشت: اگر امروز آمریکا بدون توجه به قوانین بین المللی عربده کشی می کند تنها با تکیه بر علم  و دانش است و اگر دانش نداشت طغیان هم  نمی کرد و در این راه انبیاء آمده اند تا علم را به اسم رب نمایند و علم را به ساحت توحید برساند، زیرا انسان در سایه علم الهام گرفته از وحی به سعادت می رسد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد در ادامه افزود: اگر دانش با توحید همراه نباشد انسان را به طغیان و سرکشی می‌کشاند و دنیا و آخرت انسان را تباه می سازد و او را  در معرض تهدیدات بسیاری  قرار می‌دهد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش تجلیل از مفاخر استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با این نشست‌ها بتوانیم گذشته خود را بهتر بشناسیم و با استفاده از ظرفیت ها، آینده خود را بهتر از قبل بسازیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  در پایان تصریح کرد : باید با برنامه ریزی منطقی زمینه برقراری ارتباط با مفاخر و نخبگان و فرهیختگانی که از آن ها تجلیل می‌شود را فراهم کرد تا پس از مراسم به دست فراموشی سپرده نشوند بلکه از ظرفیت و توانمندی ارزشمند  آن ها در زمینه های مختلف  بهره مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان