۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۰۰ طرح در شهرستان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند/ اختصاص بیشترین حجم قاچاق در شهرستان به سیگار، محصولات آرایشی و لوازم خانگی
کد خبر: ۱۱۱۰۵۱ نویسنده: سید علی موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار در مصاحبه با صبح قزوین:

۳۰۰ طرح در شهرستان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند/ اختصاص بیشترین حجم قاچاق در شهرستان به سیگار، محصولات آرایشی و لوازم خانگی

فرماندار قزوین با بیان اینکه ۳۰۰ طرح در شهرستان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند گفت: بیشترین حجم قاچاق در شهرستان به سیگار، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی اختصاص دارد.

 ۳۰۰ طرح در شهرستان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند/ اختصاص بیشترین حجم قاچاق در شهرستان به سیگار، محصولات آرایشی و لوازم خانگی
سید علی موسوی موینی، فرماندار قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به اینکه امروز موضوع کارآفرینی و اشتغال‌زایی یکی از مهمترین مشکلات کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر کشورهای توسعه یافته با آن دست به گریبان هستند.
وی با بیان اینکه برای ریشه‌یابی عوامل و یا موانع موثر در اشتغال‌زایی و کارآفرینی باید مولفه‌های بسیاری را در نظر گرفت، گفت: در ایران و به تبع آن استان قزوین آنچه کارشناسان این بخش بر آن اذعان دارند بیشتر به عواملی مانند سیاستگذاری‌های نادرست دولتی است.
این مسئول ادامه داد: عدم استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی، کمبود نیروهای متخصص و ماهر، محدود بودن زمینه‌های کارآفرینی، نامناسب بودن زیرساخت‌های توسعه‌ای، محدودیت در دسترسی به بازارهای داخلی و بین المللی، تحریم و فشارهای اقتصادی، وجود قوانین دست و پاگیر، بروکراسی زاید اداری از موانع اشتغال‌زایی هستند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها بوده است، تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب مانند منابع طبیعی، نیروی انسانی کارآمد و ویژگی‌های جغرافیایی، با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح می‌توان زمینه اشتغال پایدار را در کشور فراهم کرد.
به تعاونی بالای 200 عضو وام کم بهره پرداخت می‌شود
موسوی فرار سرمایه گذاری و روی آوردن بخش تولید به دلالی را از جمله آفت‌های سرمایه گذاری اعلام کرد و ابراز داشت: صیانت از واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال موجود از جمله اولویت‌هایی است که امروز باید مدنظر قرار بگیرد.
وی ابراز کرد: ایجاد اشتغال از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و مسئولان باید با پیشنهاد طرح‌های اشتغال‌زا به ویژه در بخش‌های کشاورزی و ایجاد صنایع فراوری توجه جدید را زمینه داشته باشند.
فرماندار قزوین با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های جاری کشور و تخصیص منابع به بخش تولید و اقتصاد، عنوان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید اشتغال پایدار مدنظر قرار گیرد و به کارگیری نیرو در ادارات دولتی با ایجاد اشتغال پایدار فرق دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در شهرستان قزوین در سال گذشته اذعان کرد: میزان تسهیلات پیش بینی شده برای راه اندازی مشاغل خانگی در این شهرستان بیش از 13 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است که نزدیک به 300 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
این مسئول با بیان این که برای ایجاد اشتغال تقویت بخش خصوصی ضروری است، تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی فعال و ایجاد اشتغال پایدار عزم جدی می‌طلبد و یکی از اولویت‌های کاهش بیکاری در جامعه باید حفظ اشتغال موجود باشد.
وی در ادامه اضافه کرد: برنامه‌های اشتغال‌زایی باید بر محور تقویت بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین ارکان ایجاد اشتغال در جامعه باشد، زیرا اجرای برنامه‌های اشتغال‌زایی بر مبنای دولت محوری موجب افزایش هزینه‌های جاری دولت و کاهش اعتبارات لازم در جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار می‌شود.
موسوی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان در جهت اشتغال پایدار و مولد تصریح کرد: ایجاد اشتغال از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و مسولان باید با پیشنهاد طرح‌های اشتغال‌زا به ویژه در بخش‌های کشاورزی و ایجاد صنایع فراوری توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به منظور ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها بیان کرد: حمایت از اجرای طرح‌های تعاونی تولیدی در روستاها از جمله برنامه‌های دولت است و براساس برنامه پیش بینی شده دولت به تعاونی‌هایی که از 200 نفر به بالا عضو دارند تا سه برابر آورده متقاضیان وام کم بهره با نرخ سود 4 تا 10 درصد پرداخت می‌کند.
فرماندار قزوین گفت: این طرح به منظور افزایش رونق اقتصادی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری اجرا می‌شود.
حمایت از مشاغل خانگی و رونق بخش گردشگری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
وی با تاکید بر لزوم مبارزه با پدیده قاچاق کالا به منظور حمایت از تولیدات داخلی گفت: قرار داشتن استان و شهرستان قزوین در مسیر ارتباطی مرکز و جنوب کشور به شمال و شمال‌غرب موجب افزایش حساسیت مبارزه با پدیده قاچاق کالا در شهرستان قزوین شده است.
موسوی با اشاره به اینکه سیگار، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی بیشترین حجم قاچاق کالا را در شهرستان قزوین تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در نیمه اول امسال به منظور نظارت بر عرضه کالاهای مجاز و مبارزه با قاچاق کالا تعداد سه هزارو 328 فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: همچنین 38 واحد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است که از این تعداد یک هزار و 686 مورد بازرسی با 20 فقره تشکیل پرونده در شهرستان قزوین انجام شده است.
این مسئول ادامه داد: مقابله با پدیده دستفروشی، افزایش کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان و استان قزوین و شناسایی عوامل بروز پدیده قاچاق کالا از دیگر برنامه‌هایی است که در این زمینه در شهرستان قزوین در دست اجرا می‎باشد.
وی ایجاد بستر مناسب و تامین امنیت برای سرمایه گذاری در شهرستان قزوین را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای رونق اقتصادی و تولید در این شهرستان اعلام و اضافه کرد: در این مسیر باید ضمن تسهیل در امور اداری مربوط به سرمایه گذاری‌های موجود هم مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
فرماندار قزوین در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به منظو کارآفرینی و اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: پرورش گل و گیاهان دارویی و تزئینی، صنایع فراوری، محصولات کشاورزی و بسته بندی، حمایت از مشاغل خانگی و رونق بخش گردشگری از جمله ظرفیت‌هایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان