۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین یک‌هزار و ۴۱۵ زن سرپرست خانوار بهزیستی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
کد خبر: ۱۱۰۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

یک‌هزار و ۴۱۵ زن سرپرست خانوار بهزیستی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: یک هزار و ۴۱۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت‌های اجتماعی بهزیستی استان قزوین، از خدمات بیمه اجتماعی بهرمند شدند.

یک‌هزار و ۴۱۵ زن سرپرست خانوار بهزیستی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، وظیفه‌ حمایت از زنان سرپرست خانوار را بر عهده‌ دارد.
وی افزود: در این راستا دو هزار و 304 زن سرپرست خانوار استان قزوین تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که جمعیت خانوار آنها در حدود شش هزار نفر می‌باشد.
رحمانی در ادامه خاطرنشان کرد: گسترش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار و مددجویان یکی از اولویت‌های بهزیستی استان است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: طرح بيمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستی به منظور تحكيم بنيان خانواده، حفظ منزلت زن در جامعه، پيشگيری از مسائل و مشكلات اقتصادی و كاهش مستمری اجرا می‌شود.
وی در ادامه اعلام کرد: یک هزار و 415 زن سرپرست خانوار تحت حمایت‌های اجتماعی بهزیستی استان، از خدمات بیمه اجتماعی بهرمند شدند.
رحمانی بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 37 زن سرپرست خانوار از مناطق شهری و 378 نفر زن و دختر از مناطق روستایی و عشایر هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: 37 درصد حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار از محل منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار در تمام شهرها و روستاها، تحت پوشش بیمه‌های شهری و روستایی قرار گرفته‌اند.
رحمانی با اشاره به شرایط بهره‌مندی از بیمه زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: این واژه به زنانی اطلاق می‌شود که فاقد سرپرست بوده، از همسر خود جدا شده‌اند و یا همسرشان از کارافتاده باشد و مسؤلیت تأمین معاش مادی خانواده برعهده سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و تحت پوشش هیچکدام از صندوق‌های بازنشستگی نباشند.
این مسئول بیان کرد: براساس قانون باید سالانه 10 درصد از این افراد توانمند شده و از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی خارج شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: این زنان با به کارگیری استعدادهای خود در بخش‌های مختلف کاری و با تأمین امکانات مورد نیاز از طریق سازمان بهزیستی توانمند شده به خودکفایی می‌رسند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان