۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امکان همکاری دستگا‌ه‌های امنیتی آل سعود با موساد/ رسانه‌های غربی حامی ستون امنیتی غرب در منطقه هستند
کد خبر: ۱۱۰۴۱۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

امکان همکاری دستگا‌ه‌های امنیتی آل سعود با موساد/ رسانه‌های غربی حامی ستون امنیتی غرب در منطقه هستند

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: مفقود بودن برخی چهره‌های کشورمان نظیر رکن‌آبادی امکان همکاری دستگا‌ه‌های امنیتی آل سعود با موساد را تقویت می‌کند که باید تکلیف این مسئله روشن شود.

امکان همکاری دستگا‌ه‌های امنیتی آل سعود با موساد/ رسانه‌های غربی حامی ستون امنیتی غرب در منطقه هستند

رضا سیمبر عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، با بیان اینکه عملکرد رژیم آل‌سعود در فاجعه منا از چند بعد قابل بررسی است، گفت: سوالات و نقدهای متعددی در این زمینه مطرح می‌شود که مهم‌ترین آن مربوط به بی‌کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت مراسم حج است که نتوانسته‌اند یک مسیر دوکیلومتری را مدیریت کنند.

وی افزود: امنیت جانی زائران کشورمان پس از وقوع حادثه نیز مسئله بسیار مهمی است ولی مسئولان آل سعود مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور ما را به عربستان راه نمی‌دادند که این مسائل نگاه امنیتی به موضوع را شدت می‌بخشد.

سیمبر با بیان اینکه رژیم سعودی اصلا قابل اعتماد نیست گفت:‌ مفقود بودن برخی چهره‌های کشورمان نظیر غضنفر رکن‌آبادی امکان همکاری دستگا‌ه‌های امنیتی آل سعود با موساد را تقویت می‌کند که باید تکلیف این مسئله روشن شود.

سیمبر ادامه داد: البته اختلافات داخلی رژیم سعودی نیز در فاجعه منا تشدیدکننده بود به طوری که گزارشات مسئولان ایرانی حاکی از این است که انرژی رژیم سعودی در کشتار مردم یمن صرف شده و رژیم سعودی بیشتر انرژی خود را صرف آتش‌بیاری معرکه در منطقه می‌کند و نمی‌تواند رسالت خود را در داخل عربستان به خوبی انجام دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با اشاره به حمایت رسانه‌های غربی از آل سعود گفت: آل سعود ستون سیاسی و امنیتی غربی‌ها در منطقه است و آنها نمی‌خواهند عدم کفایت آل سعود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان