۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سران سعودی در رابطه با حادثه مِنا باید به پای میز محاکمه کشیده شوند
کد خبر: ۱۱۰۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سران سعودی در رابطه با حادثه مِنا باید به پای میز محاکمه کشیده شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: وزرات امور خارجه باید با کشورهای اسلامی به خصوص کشورهایی که شهروندانشان در این فاجعه آسیب دیده‌اند، هماهنگ شده و علیه عربستان شکایت کنند.

 سران سعودی در رابطه با حادثه مِنا باید به پای میز محاکمه کشیده شوند
داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با بیان اینکه بی تردید فاجعه منا بسیار دردناک و مصیبت بار بود، اظهار کرد: همه مسئولیت این فاجعه متوجه دولت بی‌کفایت و بی‌لیاقت عربستان است.
وی در ادامه افزود: آل سعود در ابعاد سیاسی و حقوقی، درمانی باید پاسخگوی سهل انگاری و بی تدبیری خود به مسلمانان جهان باشد.
این نماینده مجلس ابراز کرد: در ایامی که میهمانان حرم امن الهی برای انجام مناسک حج تمتع به مکه رفته‌اند به خاک و خون کشیده شده‌اند و پس از آن دولتمردان عربستان به فرافکنی مشغول می‌شوند، باید سران سعودی به پای میز محاکمه کشیده شوند.
وی ابراز کرد: در کشورمان ستاد ویژه‌ای برای پیگیری فاجعه منا با ریاست وزیر کشور تشکیل شده است و یک هیئت پزشکی با مسئولیت وزیر بهداشت و درمان آماده سفر به عربستان هستند.
محمدی با انتقاد از کارشکنی مسئولین عربستان در صدور ویزا برای مسئولین ایرانی گفت: برای مداوای مجروحین و انجام مسائل درمانی حجاج و شناسایی مفقودین باید توسط وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه پیگیری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور ایران توافقنامه امنیتی با وزارت کشور عربستان دارد، بیان کرد: طبق این توافقنامه سعودی‌ها موظف به حفظ امنیت شهروندان ایرانی و تبعه کشورمان در عربستان هستند و باید ضمن حفظ جان و مال آنها تمام حقوق شهروندی را نسبت به آنها رعایت کنند.

عربستان بجای متمرکزکردن انرژی خود برای خدمت به زائران به تقویت داعش مشغول است
این کارشناس سیاسی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید با کشورهای اسلامی به خصوص کشورهایی که شهروندانشان در این فاجعه آسیب دیده‌اند، هماهنگ شده و علیه عربستان شکایت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین باید از ظرفیت سران اجلاس کشورهای اسلامی استفاده شده و حقوق حادثه دیدگان پیگیری شود، در یک مراسم حج ابراهیمی سقوط جرثقیل، آتش سوزی در هتل و رخداد حادثه منا نشان دهنده اتفاقی بودن این حوادث نیست.
نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: هر وجدان بیداری به خوبی متوجه می‌شود که پشت پرده این اتفاق بی تدبیری بزرگی بوده است، یک سلسله از اتفاقات در حج امسال روی داد که نشان داد سردمداران آل سعود جوانان خام و بی تجربه‌ای هستند.
وی تصریح کرد: حکومت آل سعود به جای متمرکز کردن انرژی خود برای خدمت به زائران خانه خدا، به تقویت داعش، تروریست، دست اندازی در یمن و سوریه و عراق، جنگ و جنایت مشغول است.
محمدی در پایان گفت: حمایت و سکوت برخی کشورهای منطقه از عربستان یک پشتیبانی غیرمنطقی است، سهل انگاری حکام سعودی در این واقعه مسلم بود.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان