۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۷ شهریور روز پرتو افکنی ایمان به غیب بود
کد خبر: ۱۰۹۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آوج:

۱۷ شهریور روز پرتو افکنی ایمان به غیب بود

حجت الاسلام هاشمی: امام خمینی (ره) ۱۷ شهریور را ایام الله می دانستند که موجب شد یک روز بزرگی در تاریخ ایران اسلامی رغم زده شود.

۱۷ شهریور روز پرتو افکنی ایمان به غیب بود
به گزارش صبح قزوین به نقل از آوای آوج، حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر آوج که در محل مصلی این شهر برگزار گردید ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) پیرامون تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده کردن سبک زندگی درجامعه بیان کرد: یکی از موارد مهم در دین مبین اسلام بحث کار کردن و بدست آوردن روزی حلال است در این باره قرآن کریم می فرماید: انسان از حاصل و دست رنج خود استفاده می برد.
وی پیرامون اهمیت سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: کسی که برای بدست آوردن روزی همسر و فرزندان خود تلاش می کند اجر و پاداشش از مجاهد فی البسیل الله بیشتر است در این راستا طبق روایات عبادت 10 جزء دارد که 9 جزء آن طلب روزی حلال است.
هاشمی با اشاره به اینکه سحرخیزی یکی از ویژگی های تلاشگران است گفت:موفقیت ها و رسیدن به اهداف عالی با تلاش و کوشش بدست می آید افراد کسل و تنبل در زندگی به جایی نمی رسند؛ یک از سره و عادت پدران و اجداد ما همین سحر خیز بودن بود که امروزه بسیاری از افراد آن را فراموش کرده اند.
امام جمعه آوج با توصیه اینکه ائمه اطهار (ع) در تمامی مراحل زندگی انسان ها الگو هستند افزود:خداوند متعال برای شخصی که با کارکردن عرق می ریزد کار کردن او را عبادت منظور کرده است.
حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی اظهار داشت: بازنشستگی یعنی فرد از کاری که در دوران جوانی و میانسالی انجام می داد فارغ می شود در این زمینه فرد بازنشسته باید نسبت به ایجاد شغل دیگر اقدام نماید.
وی بی حوصلگی ، تکبر ، زیاده خواهی ، جهل و غافل بودن از اهمیت کار را از عواملی دانست که موجب فرار از کار می شود.
هاشمی ادامه داد: کسب روزی برای زن و فرزندان واجب است که اگر انجام نگیرد خود فرد مدیون است.
امام جمعه آوج پیرامون فرا رسیدن اول ذالقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: این روز به نام روز دختر نامگذاری شده است در این راستا الگو قرار دادن حضرت معصومه(س) برای دختران لازم و ضروری است.
حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی پیرامون فرا رسیدن سالروز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: به لطف خداوند متعال این شهرستان از وجود قبور نوادگان و اولاد ائمه اطهار(س) بهرمند بوده است.
وی عنوان کرد: گرامیداشت و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه وظیفه همه مسلمانان است که در سطح شهرستان های آوج و بوئین زهرا نیز این برنامه در محل امامزاده عبدالقهار دهستان کلنجین برگزار می گردد.
هاشمی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود:کسی که فرزندان پیامبر را یاری می کند حتی با زبان و دست ، شفاعت اهل بیت بر آن ها لازم و واجب خواهد بود.
امام جمعه آوج با اشاره به 17 شهریور یادآور اظهار داشت: در جمعه سیاه حرکت ننگی از سوی رژیم شاهنشاهی در میدان ژاله تهران بوقوع پیوست که در راستای آن عده ای از مردم بی گناه به خون کشیده شدند .
حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی گفت:امام خمینی (ره) 17 شهریور را ایام الله می دانستند که موجب شد یک روز بزرگی در تاریخ ایران اسلامی رغم زده شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان