۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چهره های برجسته باید معرف استان قزوین باشند
کد خبر: ۱۰۹۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عجم:

چهره های برجسته باید معرف استان قزوین باشند

استاندار قزوین در همایش تجلیل از چهره های ماندگار، گفت: این انتظار وجود دارد که با برگزاری چنین نشست ها یی تلفیقی بین علم، تجربه و اندوخته ها با نیاز امروز و پرورش نخبگان داشته باشیم و بستر این موضوع نیز در استان قزوین فراهم است.

چهره های برجسته باید معرف استان قزوین باشند
به گزارش صبح قزوین، احمد عجم استاندار قزوین، در دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره های ماندگار استان قزوین با حضور مسئولین استانی و کشوری که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد،اظهارکرد: استان قزوین دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در بخش های مختلف است به ویژه در بخش کشاورزی که یکی از محورهای توسعه این استان است، قزوین از استان های پیشرفته در این زمینه می باشد.
وی ادامه داد: از دیگر محورهای توسعه استان قزوین بخش  صنعت است که رشد سرمایه گذاری در این بخش و تولید از جایگاه قابل توجهی برخوردار می باشد.
استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت های استان، گفت: استان قزوین دارای بیش از 3 هزار و 450 واحد صنعتی فعال است که همین رقم موجب شده تا این استان جزو استان های صنعتی کشور محسوب شود و با وجود اینکه کمتر از یک درصد وسعت و جمعیت کشور را داراست ولی چهار تا پنج درصد در اقتصاد ملی نقش دارد.
وی افزود: گردش مالی نیز در این استان بالا می باشد که این امر ناشی از سرمایه گذاری در حوزه صنعت و اقتصاد است.
عجم تصریح کرد: گردشگری محور دیگر توسعه در استان قزوین است که گام های اساسی در راستای معرفی ظرفیت ها و مراکز گردشگری و مناظر طبیعی این استان در داخل و خارج کشور برداشته شده است.
وی اعلام کرد: خوشبختانه گردشگری در این استان رونق یافته به طوری که در مقایسه با سه تا چهار سال اخیر حجم مراجعات 12 برابر ارزیابی شده است.
استاندار قزوین با اشاره به اهمیت نیروی انسانی توضیح داد: تقویت نیروی انسانی از محوری ترین ارکان توسعه هر منطقه و استانی می باشد و وجود مراکز متعدد آموزش عالی و برخورداری از نیروهای تربیت شده از دیگر ویژگی های قزوین است به طوری که این استان دارای 140 هزار دانشجو و 51 مرکز دانشگاهی می باشد.
وی تأکید کرد: این انتظار وجود دارد که با برگزاری چنین نشست ها یی تلفیقی بین علم، تجربه و اندوخته ها با نیاز امروز و پرورش نخبگان داشته باشیم و بستر این موضوع نیز در استان قزوین فراهم شده است.
عجم خاطرنشان کرد: گام های خوبی در استان قزوین برداشته شده است و این استان در حال شکوفا شدن بوده و در مسیر شکوفایی قرار گرفته است که باید با قاطعیت و پافشاری و با معرفی ظرفیت ها پیش برویم.
وی یادآور شد: نقشی که قزوین در توسعه کشور دارد، نمی توان نادیده گرفت و باید بیش از پیش و با استفاده از چهره های برجسته ای که متعلق به این استان است، ظرفیت های قزوین را معرفی کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از 19 چهره ماندگار و فاخر این استان که در عرصه های ملی و بین المللی مطرح هستند، تقدیر شد.
در پایان دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار استان قزوین از 19 تن از مفاخر این استان که ویژگی‌هایی در سطح ملی و فراملی داشتند، تجلیل شد.
سیدعباس ابوترابی‌فرد، شهریار بحرانی، سیدرضا پردیس، احمد پیله‌‌چی، علی ثقفی، رضا حسن‌پور، سیدمحمدحسین قزوینی، محمدحسین خاکساران، باقر ساروخانی و محمد سلطانیه از جمله کسانی بودند که به عنوان مفاخر و چهره ماندگار استان قزوین معرفی شدند.
سیدجلال‌الدین شایگان، عبدالکریم عابدینی، عبدالمجید فنودی، سیدحسن موسوی‌شالی، سیدعلی موسوی گرمارودی، محمد وفایی، اسماعیل یزدی و مهدی یعقوبی نیز از دیگر کسانی هستند که از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان