۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایران مبدا تحول درمنطقه و جهان است
کد خبر: ۱۰۹۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس جمهور:

ایران مبدا تحول درمنطقه و جهان است

صالحی: در طول تاریخ، ایران مبدا تحول منطقه ای و جهانی بوده که مورد اعتراف همگان می باشد و حر ف گزافی نیست و مورد چالش دیگران قرار گرفته است.

 ایران مبدا تحول درمنطقه و جهان است

به گزارش صبح قزوین، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره های ماندگار استان قزوین، اظهار کرد: آن چه که امروز از افتخار و سربلندی در عرصه های بین المللی شاهد آن هستیم نتیجه درایت امام راحل و همراهی ملت شریف ایران است.

وی ادامه داد: دو محورکه یکی  لسان شکراست که باید هر لحظه شکرگزار خداوند باشیم و دیگری حب الوطن من الایمان می باشد  و باید به این دو امر توجه ویژه نمود؛ استان قزوین این شهر قدیمی و معروف به زبان های دیگر که در جهان دریای مازندران به در یای کاسپین یعنی دریای قزوین شهرت دارد.

صالحی با بیان اینکه ما افتخار می کنیم که ایرانی و مسلمان هستیم، عنوان کرد: یکی از دلایل افتخار به ایرانی بودنمان این است که در طول تاریخ کشورمان مبدا تحول منطقه ای و جهانی بوده که مورد اعتراف همگان می باشد و حر ف گزافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ی قبل از اسلام ایران امپراطوری بود که کشورداری و حکمرانی را به دنیا نشان داد که تا به امروز هیچ گاه به وسعت امپراطوری آن دوران را دیگر دنیا به خود ندیده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در دوره بعد از اسلام اندیشه پروری مورد توجه قرارگرفت، در قرآن خداوند به اعراب می فرماید: اگر شما در نگه داری دین اهمال کنید حفظ آن را بردوش کسانی دیگر می گذاریم که خداوند را دوست دارند و خدا نیز آن ها را دوست دارد.
از پیامبر(ص) سوال شد که مقصود این آیه مبارکه چه کسانی هستند، پیامبر اکرم دست بر شانه سلمان گذاشت و گفت: قوم سلمان!

وی با اشاره به دوره طلایی اسلام گفت: در دورانی که اروپا در تاریکی به سرمی برد ولی عصر طلایی اسلام بود که در مبدا آن ایران قرار داشت که تمام عرصه ها دانشمندان بزرگی همچون رازی، ابن سینا، جابرابن حیان و بسیاری دیگر در جهان درخشیده اند.

صالحی اضافه کرد: انقلابی به رهبری مردی فرزانه و ملتی تاریخ ساز و فرهنگ ساز، شکل گرفت که سبب شد دین محرک جامعه شود و مورد چالش دیگران قرار دارد؛ در نشریات غرب عکسی از امام که در زیر درخت سیبی نشسته بودند چاپ شد که در زیر این تصویرنوشته  شده بود مردی که جهان را به لرزه درآورد.

وی با اشاره به تحریم های بی سابقه غرب علیه ایران، اظهار کرد: انقلاب ایران معرف شیوه ی جدید حکمرانی  و نگاه جدید به زندگی می باشد و اگر حقایق برای جهان آشکار شود به خاطر فطرت حق طلب انسان همه به این سمت کشیده می شوند.

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ادامه داد: البته این ها به این معنی نیست که ما نواقصی نداریم بلکه در داخل بی تدبیری هایی نیز وجود داشته است اما جهت اصلی را فراموش نکرده ایم و اگر اشتباهی داشته باشیم، اصلاح پذیر هستیم.

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات، عنوان کرد: ملت ایران نواقص و نا کارآمدی دولت مردان را از ناجوانمردی و فشارهای دشمن جدا کردند با حضور پرشکوه خود حماسه آفریدند و امید دارند که دولت جدید با کسب تجربه از دولت های قبلی عملکرد بهتری داشته باشد.

صالحی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین، گفت: استان قزوین کمتر از یک در صد از مساحت و جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است ولی خدمات زیادی به کشور در ابعاد گوناگون داشته و شهید رجایی نمونه خدمت گذاری و شهید ابوترابی نمونه ای از انسانیت و اندیشه پروی بود و شهید بابایی نیز اسوه  جوانمردی و فتوت می باشد.

وی افزود: همین سه شهید عصاره مفهوم زندگی را به جامعه خود عرضه کرده اند و در واقع از سرمایه های ماندگار ما هستند.

معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به لطف الهی  و همت شما مفاخر و اندیشمندان و مردم شریف ایران و این دولت برآمده از اراده ملت، آینده ای روشن و افتخارآفرین در انتظار این نظام است.

این گزارش در ادامه می افزاید: صالحی در میان جمعیت خبرنگاران در پاسخ به این سوال که این همایش ها چه اثراتی می تواند داشته باشد گفت: فضای معنوی و دوستی و صفا را ایجاد کرده اند و قزوینی ها نسبت به گنجینه ها ارزشمند تاریخی و چهره های ماندگار خود آگاهی پیدا می کنند و این جشنواره ها این حسن را دارد که امکانات بلقوه و ظرفیت های استان را در معرض دید قرار می دهد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار صبح قزوین در خصوص اوضاع سوریه و نقش ایران در برون رفت سوریه از بحران ابتدا با خنده جواب داد: من  که دیگر وزیر خارجه نیستم!

این مسئول  در ادامه پاسخ خود به این پرسش، عنوان کرد: اصلی که نظام جمهوری اسلامی ازآن پیروی می کند در جهت ثبات ، آرامش و صلح و دوستی در منطقه است اصل دوم جلوگیری از دخالت بیگانگان در منطقه می باشد که جمهوری اسلامی با تمام وجود تلاش می کند که دخالت های نا به جای بیگانگان را که می خواهند با نسخه های پیچیده در منطقه خواسته های خود را حاکم کنند، جلوگیری نمایند.

صالحی در خصوص اولویت های دولت یازدهم نیز اظهار کرد: عدالت اجتماعی، اعتدال و بهبود وضعیت اقتصادی از اولویت های این دولت است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان