۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وقوع آتش سوزی محدود در محوطه دولتخانه صفوی
کد خبر: ۱۰۹۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین خبر داد

وقوع آتش سوزی محدود در محوطه دولتخانه صفوی

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی قزوین گفت: یکی از اتاقک‌های کارگران فضای سبز که در محوطه دولتخانه صفوی قرار دارد دچار آتش سوزی شد که مساحت آن بسیار محدود بود.

وقوع آتش سوزی محدود در محوطه دولتخانه صفوی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مجموعه باغ صفوی که به باغ سعادت آباد، باغ فرهنگی قزوین، دولتخانه صفوی و یا ارگ تهماسبی نیز معروف است، در مرکز شهر قزوین با مساحتی بالغ بر ۶ هکتار واقع شده است.
دولتخانه صفوی یا باغ فرهنگی قزوین از ساختمان عالی‌قاپو در شمال خیابان سپه آغاز شده و در انتها به محوطه عمارت چهلستون اتصال می‌یابد و در طول مسیر خود با گذشتن از چندین حیاط و محوطه باز، امکان بازدید از آثار و بقایای به‌جا مانده از دوره‌های مختلف صفوی، افشاریه، زندیه و قاجاریه است.
ساعتی پیش تعدادی از شهروندان استان از وقوع آتش در دولتخانه صفوی و ورود ماشین آتش نشانی به محوطه آن خبر دادند.
برای بررسی صحت این موضوع خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین وقوع این حادثه را از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین پیگیر شد.
محمدعلی حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با تکذیب آتش گرفتن عمارت دولتخانه صفوی اظهار کرد: این آتش سوزی محدود بوده و ربطی به مجموعه دولتخانه نداشته است.
وی عنوان کرد: ظهر امروز(دوشنبه) یکی از اتاقک‌های کارگران فضای سبز که در محوطه دولتخانه صفوی قرار دارد دچار آتش سوزی شد که مساحت بسیار کوچکی بوده و هیچ گونه خسارتی در پی نداشته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان