۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین موردی از کرونا ویروس در بین حجاج ایرانی گزارش نشده است
کد خبر: ۱۰۸۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزارت بهداشت:

موردی از کرونا ویروس در بین حجاج ایرانی گزارش نشده است

معاون وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بازگشت ۶۰ هزار حاجی از عربستان وضعیت کرونا را در کشور حساس می‌کند، گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا حجاج ایرانی به کرونا نشده است.

موردی از کرونا ویروس در بین حجاج ایرانی گزارش نشده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست آمادگی نظام سلامت کشور برای بازگشت حجاج که امروز با حضور معاون بهداشت و معاون درمان در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد بیان کرد: گزارش فوری از وزارت امور خارجه آمده است که تحلیلی بر دلیل عدم ریشه کن شدن کرونا ویروس در عربستان انجام داده‌ایم. طبق این گزارش ضعف بیمارستانهای عربستان و عدم گزارشهای صحیح از دلایل شیوع کرونا در عربستان است، در واقع گزارشهایی که از موارد ابتلا اعلام می‌کنند واقعی نیست و به همین دلیل هم تا به حال چهار وزیر بر کنار شده و اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: همانطور که گفته شد یک مورد ابتلا به کرونا وارد کشور کره شد، در عرض سه ماه 186 نفر را مبتلا و 36 نفر را به کام مرگ کشاند. همچنین 77 بیمارستان دچار آسیب های خدماتی شدند، هزاران پرواز گردشگری و مدارس تعطیل شد . در سال 93 در کشور ما نیز 6 مورد اتفاق افتاد که به دلیل تجربه‌هایی که در این زمینه داشتیم از شیوع آن جلوگیری کردیم اما دو نفر فوت کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای حجاج به کرونا نشده است و لی با این حال لازم بوده تمامی تمهیدات پیش‌بینی شود.

سیاری با اشاره به حادثه اخیر منا عنوان کرد: بنابراین پیش بینی کرده‌ایم تا آمادگی‌های لازم را برای برگشت حجاج در فرودگاه‌ها داشته باشیم، در این راستا ستادی متشکل از مسئولین حج ، هواپیمایی کشور، وزارت بهداشت و اعضای هیئت علمی که در این حوزه تجربه داشتند ایجاد شد همچنین در 19 فرودگاه بین‌المللی که مقصد حجاج است تیم مراقبتی مستقر شدند.

وی ادامه داد: در هر هواپیما یک کادر مراقبتی قرار داده‌ایم تا علامت تب ، سرفه، تنگی نفس، را کنترل کنند و در صورت مشاهده مورد مشکوک به تیم‌های مستقر در فرودگاه‌ها معرفی شوند .

سیاری در خصوص عده‌ای که این علائم را ندارند اظهار کرد: این افراد نباید رها شوند و از روبوسی و برگزاری مراسم خودداری کنند. همچنین حجاج و خانواده‌هایشان باید آموزشهای لازم را ببینند. چرا که ممکن است این افراد در دوران کمون بیماری که دو هفته است قرار داشته باشند .

وی در حاشیه این مراسم از یک مورد ابتلا به وبا در کشور خبر داد و گفت: یک مورد ابتلا به وبا در قم دیده شده این فرد از نجف آمده بود که خوشبختانه سریعا شناسایی شد زیرا کشور در این زمینه تجربه 40 ساله دارد افراد باید توجه داشته باشند که مهمترین راه‌های انتقال وبا آب آشامیدنی و غذا است.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان