۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند/ این حادثه شاید عمدی باشد
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله نوری همدانی:

امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند/ این حادثه شاید عمدی باشد

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند.

امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند/ این حادثه شاید عمدی باشد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عالیقدر تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با تسلیت به بازماندگان حادثه دلخراش منا اظهارداشت: جریانی که در مکه به وقوع پیوست، حادثه بسیار تلخ بود که لحظه‌‍‌ای نمی‌توان آن را فراموش کرد.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در باره آل سعود و وهابیت گفت: وهابیت مسلکی خرافی و جعلی است که دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام آن را به وجود آوردند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: نام واقعی عربستان سعودی، حجاز بود و دشمنان برای این که بتوانند در آن سرزمین دخل و تصرف کنند نام آن را به عربستان سعودی تغییر دادند و آل سعود جنایت کار را به وجود آوردند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: وهابیت و آل‌سعود علاوه بر ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، نوکر آمریکا و بیگانگان در برابر اسلام هستند، چراکه پول نفت و گاز را در راه مقاصد شوم دشمنان اسلام خرج می‌کنند و از طرفی ارتباط شدیدی با صهیونیست‌ها دارند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید در برابر جنایات رژیم آل‌سعود و صهیونیست‌ها ساکت باشند گفت: امت اسلام باید مسجدالاقصی و مسجدالحرام را از دست غاصبان بگیرند و دولت ایران اسلامی نیز باید این مسئله را تعقیب کند.

این مرجع عالیقدر تقلید تصریح کرد: آل سعود از اداره حرمین شرفین عاجز است و با بی کفایتی خود هرسال مرتکب جنایت علیه حجاج بیت‌الله الحرام می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید اداره حرمین شریفین تحت نظر همه مسلمانان باشد، گفت: باید از جهان اسلام افرادی معین شوند تا حرمین شرفین را اداره کنند تا شاهد این همه جنایت و بی کفایتی نباشیم.

** احتمال عمدی بودن حادثه

وی با بیان اینکه حادثه منا یک فاجعه تصادفی نیست و بیشترین ضربه‎‌ها از این حادثه متوجه مردم ایران شد، گفت: این حادثه شاید عمدی باشد و نقشه علیه ایرانی‌ها کشیده باشند، از دولت انتظار داریم به جد این مساله را تعقیب و دنبال کند، سعودی ها این مساله را به قضا و قدر ربط می دهند و حرف های نامربوطی می‌زنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هیچ مسلمان با غیرت و با ایمانی نمی‌تواند در جریان این حادثه بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: در اربعین بیست میلیون زائر در کربلا اداره می‌شوند و چنین جریانی پیش نمی آید؛ اما سعودی ها توانایی اداره 2 میلیون حاجی را ندارند و این نشان از بی لیاقتی آنان است.



انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان