۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بانوان ایران بر بام فوتسال آسیا ایستادند
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رقابت های جام ملت های آسیا

بانوان ایران بر بام فوتسال آسیا ایستادند

تیم ملی فوتسال بانوان ایران با پیروزی مقابل ‍ژاپن به مقام نخست رقابت های جام ملت های آسیا دست یافت.

بانوان ایران بر بام فوتسال آسیا ایستادند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، تیم های ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن از ساعت 19 شنبه شب به وقت محلی (14 و 30 دقیقه به وقت تهران) در سالن چهار هزار نفره شهر نیلای در ایالت نگری سمبیلان مالزی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و این تیم ایران بود که با شکست حریف خود کاپ قهرمانی را به خانه آورد و دور قهرمانی زد.
تیم ایران با ترکیب فرزانه توسلی دروازه بان، فرشته کریمی، نسیمه غلامی، فهیمه زارعی و فاطمه اعتدادی وارد زمین شد و اعظم آخوندی، طاهره مهدی پور، سحر پاپی، سارا شیربیگی، زهره میثمی، سپیده زرین راد، سهیلا ملمولی تارازی، مهسا نظری و نغمه مرادی بازیکنان ذخیره تیم را تشکیل دادند.
دو تیم ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن این بازی را با قدرت آغاز کردند و حملات متعددی روی دروازه های یکدیگر داشتند تا اینکه در دقیقه هشت بازی فرشته کریمی روی نفوذ و با یک شوت دروازه ژاپن را گشود و ایران را یک بر صفر پیش انداخت.
دو تیم حملات متعدد دیگری بر روی دروازه های یکدیگر انجام دادند، اما این حملات نتیجه ای به همراه نداشت و نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ایران پایان یافت.
ایران در این نیمه پنج خطا داشت و تیم ژاپن یک خطا انجام داد.
ژاپن که با نتیجه نیمه اول چیزی برای از دست دادن نداشت، نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و حملات متعددی را در پنج دقیقه اول روی دروازه تیم ایران انجام داد، اما با درخشش فرزانه توسلی دروازه بان تیم کشورمان این حملات ثمری به همراه نداشت.
تیم ایران پس از آن با تغییراتی، ضد حملاتی را روی دروازه تیم حریف تدارک دید که به گل تبدیل نشد.
در دقیقه 18 بازی سرمربی تیم ژاپن با گرفتن وقت استراحت تلاش کرد روند بازی را تغییر دهد و دروازه بان خود را در حملات شرکت داد تا نتیجه را به تساوی بکشاند، اما این فشار نتیجه نداد و تیم فوتسال بانوان ایران با نتیجه یک بر صفر ژاپن را شکست داد و قهرمان آسیا شد.
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و صدها خانواده ایرانی از جمله دانشجویان دانشگاه های مختلف از پایتخت مالزی و دیگر مناطق این کشور خود را به شهر نیلای رساندند تا تیم کشورمان را در این بازی سخت تشویق کنند.
رایزنی علمی کشورمان در انتقال گروه های دانشجویی به این بازی مشارکت داشت.
تیم ژاپن با ترکیب یاماموتو آیاکا دروازه بان، ساکاتا موسومی، سکینادا میناکو ناکاجیما شیوری، کیتاگاوا کانا بازی را آغاز کرد و یاماشیتو میوکی، هوتا اریکو، کاتو سائوری، آمیشیرو آنا، هیگاشیما مایکو، کیچیبایاشی چیکی، تاکائو آکاری، سکی کائوری و یوئیموتو یانا بازیکنان ذخیره ژاپن بودند.
سرمربیگری تیم ایران را فروزان سلیمانی و تیم ژاپن را آریهارا ماساکی بر عهده داشتند و لیانگ گوئینگ یو از چین این بازی را قضاوت کرد.
دا فوپینگ از چین و ترونگ کوک دونگ از ویتنام کمک داوران این رقابت بودند.
تیر ماه سال 1382 نیز فوتسالیست های دو تیم ایران و ژاپن در فینال بازی های آسیایی داخل سالن در اینچئون کره جنوبی مقابل هم قرار گرفته بودند که این بازی با نتیجه 2 بر یک در وقت های اضافی به سود ژاپن پایان یافته بود.
نسیمه غلامی تنها گل ایران در آن دوره از بازی ها وارد دروازه حریف کرد.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان